Wednesday, March 3, 2010

RAJA DEBAT



aku ingatkan kau hebat berdebat
tapi bila dengar kau bercakap
tak kurang macam budk budak
tapi aku pun sedar
aku langsung tak setanding engkau
aku setakat diploma
hanya membangkang di depan kaca
tapi sekurang kurangnya aku menerima fakta
daripada aku mendengar khabar angin
berita di kedai kopi
sumber di dada akhbar
maklumat di kaca tv
sikit pun aku tak heran
kalau nak berhujah kena la ada fakta
mesti ada bukti
bukannya main presepsi
sampai bila bila pun tak jadi realiti
yang di depan mata kenapa tak perhati
masa yang lama kenapa di bazirkan
tu dah lebih dari presepsi
siap sekali dengan bukti
tapi sayang seribu kali sayang
kau memang tak layan bukti
lebih baik auta dari fakta
lebih elok presepsi dari bukti
mungkin dengan cari ni kau dapat phd
kalau macam tu lebih baik ajak makcik felda berdebat
pasti kau akan tergagap gagap dan terkejut beruk
bila makcik felda berhujah berdasarkan fakta konkrit





kalau tak tahu lebih baik diam

No comments: