Wednesday, April 28, 2010

ITULAH AKU



hari ini dah tamat...
waktu bekerja yang hebat...
mana taknya...
hari ni semua ubat yg power...
ubat yang aku tak pernah jumpa...
tQ Dr pakar...
biasa Dr tak mintak ubat tu..
tapi hari ni..
time aku kerja sorg diri...
dia mintak pulak...
mula la aku teraba raba..
kesana kemari..
mcm org hilang ank...
terpaksa jugak aku menggangu...
haa tu la cuti sangat...
haha aku sangat kejam...
teman sekerja aku jadi mangsa...
aku call terus..
senang cerita...

ok dah habis bhg merapu...
opss aku kuat merapu sekarang...
ok..titik...
tak nk merapu lagi....


sebenarnya...
ada hikmah bila aku kena kerja sorang...
aku boleh tahu prestasi aku...
selama sebulan ni...
kalau ikutkan tadi...
mmg byk benda yang aku tak tahu...
dan aku sedar...
bila bos aku cakap aku ni seorang yg kelam kabut..
cepat panik...
gelabah..
dan sama waktu dgnnya....
dulu time prtikal...
aku dapat rekod bersih..
cuma satu je...
aku tak pandai kawal keadaan...
kalau ada tekanan aku akan berubah sikap..
err mcm mana tu...
fikir la sendiri ye...
masa tu aku terfikir jugak..
bila masa pulak aku ni jd mcm tu...
ada 2,3org jugak yg komen aku mcm tu..
yg komen tu org lbh senior dari aku..
org lama yg baik dgn aku..
aku tak mengaku...
tapi sekarang..
aku dpt rasa sendiri...
itulah aku...
yg pernah mereka katakan dulu..
oh aku kena berubah....
pasti...




hari ini adalah pengalaman untuk hari esok....

9 comments:

Cik SHiN~JU said...

Salam...
kdg2 kita tak sedar sikap kita berubah bila berada di bwh tekanan...normal la tu..

nasikputeh said...

rilek..
tarik napasss....
tahan..


tahan..
jgn hembus..

hehe..

Pacifist said...

sahabat kita adalah cerminan kita.cuma kenkadang cermin ini ingin berkata benar @ mahu menjaga hati kita.dia tidak menipu,cuma mahu menjaga erti persahabatan.dlm diam dia mendoakan kita.kerana amat payah kita mahu berterus terang dgn org terdekat kita.itulah cabaran dlm persahabatan.ada kalanya nasihat berguna juga dtg dr mereka yg kita anggap sbg musuh!

annfrendly said...

lama menghilang..
pasti sibuk sangat ni..

ermm..
setiap orang ada kelemahannya..
bila tertekan cuba buat sesuatu yang boleh mengembirakan hati :)

Pensel Kontot said...

aku pun same..

kalu tertekan sgt secara automatik aku jd hulk....hehehhee

melatidaisy said...

pengalaman mematangkan kita..sebagai azimat menuju ke persinggahan seterusnya .. :)

yulley said...

rileks2..
tekanan 2 normal..
ape yg pnting...
kerjasama...
opsss...
slp2..
ape yg penting...
kna bijak kawal perasaan..
dn sebaik nya,..
buat perancangan awal2...
bagi melangkah ke dunia baru..
sendiri phm la erk...
x semua org blh slalu perhati dn bimbing kita, so, kita sndiri kna take cre diri sndiri.....
nice...
:)

♥ciK-t0ge ♥ said...

HuHuhU.,,

saYa tk0t kije s0waNg2..
:-s nNty aKan berfiKirLah ttG buKan2..

:-ss ewww tak0t

NICK IRFAN said...

lawak btol tgk gmbr ni ade plak katak tgk gmbr katak? haha ape2pun bersabar la bro masa kena keje sorg ni la pengalaman sebenarnyer... mngsjar kita berdikari.. :)