Tuesday, May 11, 2010

HARI INI TAK SEPERTI HARI ITU



bismillahirahmaanirrahim..

hari ni hari selasa...rasanya dah sebulan lebih aku kerja...masa memang pantas berlalu..terasa macam semalam hari pertama aku kerja..harap aku tak lupa untuk hargai jasa jasa mereka...yg banyak tolong dan beri tunjuk ajar....

kebelakangan  ni aku makin jarang update blog...kebelakangan ni jugak aku di himpit oleh kesibukan yang melampau...mungkin sebab banyak aktiviti yg aku dan staf lain kena buat kat klinik...minggu depan ada program apa ntah...aku malas nk ingat dan fikir...satu lagi minggu depan ada pertandingan kaunter...aku makin hilang semangat untuk semua tu...

untuk hari ni dan hari yg aku dah lalui sejak akhir akhir ni..terasa perasaan bosan dan lemah semangat tu mula datang...tak macam masa mula mula aku start kerja..motivasi aku makin nipis dan tipis....adoii baru kerja sebulan lebih dah macam ni..macam mana aku nk hadapi untuk 10, 20 tahun lagi agaknya....aku pun tak pasti..

tadi...aku rasa penat sangat sangat....pesakit hari ni datang tanpa henti sampai tengahari....kali pertama dalam sebulan lebih...dan aku hadapi tu berdua...Kak.na memang pekerja yg bagus..tapi hari ni, dia hampir hampir jugak nk tewas... petang tu aku terasa pening pening....macam baru sudah naik kapal titanic...rasa hanyut entah kemana.... aku pergi check tekanan darah...aku agak mesti darah aku naik tinggi..tapi memang apa yang aku agak tu tak betul...bacaan kat alat tu cuma 115/68....nadi 50...ok la tu...cuma denyut nadi je rendah sikit...

balik kerja aku ambik masa untuk rehat kejap...buka lptop...hmmm aku tak tahu kenapa sejak dua tiga hari ni broadband aku makin lembab...hari tu ok je...laju...mungkin sebab tu semangat aku nk buka blog kurang dan kurang..aku tinggalkan lptop aku ni dengan alunan ayat suci terpasang...aku mandi..semayang...petang ni aku nk berteman dengan cangkul....aku cuba untuk berbakti kepada tanah...tapi semalam aku sempat bersuai kenal dengan mesin rumput..habis rumput panjang di belakang rumah aku kerjakan...penat...peluh habis basahkan baju aku....tangan rasa lain macam...tapi aku puas hati..dapat pengalaman bermain dengan benda tu....belakang rumah aku pun tak semak lagi.....

tegok lptop...memang teringin nk buka blog...dan hari ni aku buka jugak walaupun terpaksa tunggu lama...banyak komen yg aku tak sempat balas... (ingat lima sebelum lima...salah satunya lapang sebelum sempit) memang aku tak sempat nk balas...sebab tu jugak aku buang cbox atau mesin chat aku.. aku rasa bersalah sebab tak dapat nk blas balik kunjungan bloger lain...tapi aku nk ucap terima kasih pada mereka yg sudi datang dan jenguk blog aku...terima kasih kepada yg sudi baca n3 ni hingga ke ayat ni....

harapan aku...semoga aku kembali bersemangat..untuk kerja..untuk jalani kehidupan seperti biasa...untuk menjenguk blog...untuk buat apa yg sepatutnya aku buat...

wassalam....




INGAT LIMA SEBELUM LIMA
sihat sebelum sakit
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
hidup sebelum mati...

12 comments:

M a W a D D a H said...

salam...

jangan putus semangat...semangat kamu tengah lemah tue..kena cari balik kekuatan itu... :)

melatidaisy said...

salam..

perjuanganmu baru bermula
atur langkahmu
corakkan rentaknya
agar iramanya nanti ..
mendendangkan bahagia
di dunia dan akhirat juga

semoga rahmat Allah sentiasa bersamamu..ameen :))

cikgadis said...

x pa la...
its ok kalo x balas

(n_n)

Amirah Rashid said...

its okay. tae ur time n chill :) sy pn akhir2 ni jrg update. tp sy yakin blogger lain faham :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

semangat !

kembalilah dikau :L

sugar2 kapas strawberry said...

fighting tuk keje!
nti kumpul duit bole kawen cpt ;)

Aby Umy said...

thanks for share

salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

kalau ada waktu singgahlah ke blog saya :)

suka_haha said...

dtg sini tggl jejak je hehehe

ice juliette said...

miss u lorh....
keje ye..
same la kte..
tka pon bz nan skola...
nga xm ag tu..
adess... ni pon bre sempat nk bukak blog en.fauze..

dmx said...

salam...
ingat...
muda sebelum tua..
sehat sebelum sakit...
hehehek

hans said...

yups
ingat 5 perkara

p/s : sorry lama xsinggah...kesihatan aku tak mengizinkan

NICK IRFAN said...

padat giler jadual ko bro? ape2pun aku doakan smoga ko terus bersemangat! hidup para!!!