Thursday, June 17, 2010

RINDU SI KULIT SIPUT



petang itu..
kaki ini menyentuh lagi pasir halus..
putih..bersih...tiada noda...
tempat aku bermain dulu...
dulu pada satu masa dahulu..

desiran ombak memanggil aku...
sama seperti dahulu...
tak pernah berubah...
tapi sayangnya..
aku telah berubah...
menjadi seorang aku..
seperti hari ini...

angin lembut menyapa lagi..
membelai tiap helaian rambut ini..
cahaya matahari pula mengambil kesempatan..
membakar kulit gebu..
hingga menjadi hitam manis..
seperti yang aku miliki sekarang...

tangan ini..
takkan puas menyulam pasir..
membentuk istana indah..
sebuah mahligai kayangan..
di hiasi kulit siput..
tempat aku menjadi raja...

kulit siput itu mengingatkan aku..
pada petang yang dahulu...
saat aku berlari riang...
kau telah membenamkan duri..
hingga mengalirkan darah..
darah muda aku...
aku meronta kesakitan...

tapi tak mengapa..
aku telah memaafkanmu...
kerana parut ini menjadi saksi...
yang kita pernah bertemu..
pada waktu masa dahulu...
dan kini aku terlalu rindu..
rindu pada kesakitan dulu...

tapi aku juga percaya..
engkau juga sedang merindu..
rindu pada kaki ini...

16 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

rindu....
rindu serindu2nya...
;)

sugar2 kapas strawberry said...

tiba2 teringat kat puisi anak laut ;)

NICK IRFAN said...

perghh!! sajak kulit siput ni smua ayat2 dia puitis! tabik la kt ko! :)

ice juliette said...

huhu! siput tu da rndu sgt2 kat kaki abg fauze ye.. sian kaki die darah.. >.<

miss lolly a.k.a luvfareda said...

wat pe rindu pada kaki kamu ?

keh keh keh

(kata siput)

nur intan hazirah said...

dan pd sekian kalinya...
kaki ini menyentuh pasir itu...
tika terleka kaki ini terbenam bersama duri....
untuk sekian kalinya...

itulah dikatakan tentang kehidupan....
seringkali terkhilaf ketika terleka....

tp ia juga mengajar kita untuk menjadi lebih kuat dan tabah....


kata:like ur en3.....:D

NuR said...

lama tak ke pantai

Penulis Seni said...

perghh..puisi yg bgus..

si para para said...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

rindu kat sape pulak ni..hehe

si para para said...

sugar2 kapas strawberry

puisi anak laut??

si para para said...

NICK IRFAN

haha ko nick..mmg...mmg tak boleh blah..haha

si para para said...

ice juliette

hehe biarkan dia terus merindu...
pasni boleh rindu kat kaki tika pulak..

si para para said...

miss lolly a.k.a luvfareda

kat kaki ni kan banyak peta..haha

si para para said...

nur intan hazirah

betol2..
kita sentiasa leka...
sebab tu kita perlukan petunjuk..
sesuatu yg boleh bimbng kita kejalan yang benar...

thx :)

si para para said...

NuR

jom ke pantai..hehe

si para para said...

Penulis Seni

kulit siput tu yang bagos.. hehehe