Monday, October 11, 2010

ADA APA



terlebih dahulu..izinkan aku melalut....


ada apa dengan 10.10.10....??
tarikh ni mungkin istimewa bagi sesetengah orang....
dan tarikh ni jugak mungkin penuh dengan tragedi....tangisan...ratapan...

mungkin semua dah tahu...
angkasawan negara memilih tarikh tu untuk berchemistry...
chemistry apa pulak ni...mengarut....
senang cerita kawin la....
pastu pulak SANI....tokey bas SANI....
ye..nama dia Sani...Bas dia pun nama SANI...
kawin jugak.....
ok...kawin...hpy...gembira..bhgia....
semua faham kan....

ceritanya macam ni...
tadi baca paper...
belek2...
terbaca la pasal kes kemalangan...
sedih gila...

sebelah berita kawin...
sebelah berita kemalangan...

emosi sedikit terganggu...

ok...sama2 kita sedekahkan al fatehah buat si mati.....



AL FATEHAH~






############################################




terbias peluh di dahi kehitam
melabuhkan jasad yang keletihan
mencari cari sisa kekuatan
untukku meneruskan kehidupan....

belaian dingin angin kesepian
menenagkan jiwa yang keresahan
terkira kira langkahku seterusnya
membatu atau ke sana jua...

tiba tiba aku mendapat satu berita
mengegarkan hati mengoncang jiwa
terkumat kamit lumatnya rasa
air mata jatuh akhirnya...

bayangkan seperti hilang anakmu sendiri
yang selalu di jaga di kasihi
penantian ibu menunggu kepulangan
anaknya kembali dengan kejutan...

atau adakah tiada sedikit pun simpati
yang terbit dari hati suci...
biarpun mereka tiada dalam hidup kita
cukuplah anggap kita bersaudara...

6 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

al-Fatihah...

LiFe KaMi said...

disebalik keriangan ada kedukaan, semua nya ditentukan Allah...segalanya ada hikmahnya..

naj hebat malas nak masuk said...

alfatehah~


aku tak berani la nak naik bas lepas ni...


aku nak gi bulan..

Kunang-Kunang said...

Salam Para-para,

Takziah kepada keluarga yang terlibat dalam kemalangan pada 10.10.10.

Semoga tabah dengan ujian Allah ini.

NICK IRFAN said...

aku suka lagi tarikh 20.10.2010 sbb ada 2010 dua kali? hahahhaha eh! btol tu dalam suka ada duka... al fatihah buat yg terkorban....

ice juliette said...

para2.. ^^