Saturday, October 9, 2010

TERUSKAN BERJALAN



semakin jauh perjalanan..
semakin bertimbun kenangan..
tapi sayang...
semuanya aku tinggalkan di belakang...

ke mana hilang senyuman itu...
air matamu mengalir selalu...
tabah lah wahai hati ini..
sedih ini pasti akan berakhir...

lihat cahaya di depan sana..
memancar menusuk mata...
sakit hati sakitnya jiwa...
namun aku tak peduli...

namun gagahkah kaki ini..
mengejar hari esok...
berbagai kejutan sedang menanti..
atau hidupku cuma setakat ini...





salam semua...sahabat yang lama aku tinggalkan...kini...dah enam bulan aku kerja...enam bulan pertama yang menyakitkan... kadang kadang aku kecewa pada diri sendiri... ok..aku tak nk layan perasaan tu...titik..

dah enam bulan..aku terus isi borang tukar...tapi bila dah hantar....rasa sayang pulak nk tinggalkan tempat ni..walau pun tempat ni bagi aku tak best..tapi tempat ni tak la teruk sangat.. mungkin aku tak dapat biasakan diri lagi... kalau dapat tukar pun..tempat baru aku tak menjamin lagi..mungkin tempat baru lebih teruk dari tempat ni... walau apa pun aku tetap tunggu..kalau dapat tukar, mungkin tu dah takdir aku..kalau tak dapat..tak pe la...aku teruskan kerja dan hidup kat tempat orang...

tapi bila fikirkan mak aku kat kg...rasa terpanggil pulak....hmmm mmg aku kena tukar... ok la.termenung kat depan leptop lama2 pn tak guna jugak..aku yang kena berubah.....

10 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

berubah ke arah lebih baek...

Anonymous said...

jgn riso yayang..

jom jalan2..

jom!


haha


la~la~la

-naj hebat-

Anonymous said...

hidup mmg x slalu nya indah...
klu slalu nya indah..
xbest jgk... sbb hdup itu akan boring...
jd d selitkan dengan dugaan..
supaya dpt ajar kta erti sabar...
dn bla ada dgaan... di situ la ada kenangan...
" yulley "

abid_pm said...

Selagi hayat dikandung badan.
teruskan berjalan.

Jatuh bangkit lagi!

;D

si para para said...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

sama2 berubah :)

si para para said...

naj hebat

jom..hehe

si para para said...

yulley

thnx yulley :)

si para para said...

abid_pm

jatuh bangun kembali...

NICK IRFAN said...

lama x nmpk ko rupanya bz ke? eh! nape nk keje tmpt bru plak ni?

si para para said...

NICK IRFAN

bz skit nick..besa la..dulu menganggur...sekarang pekerja spnh masa...