Sunday, February 6, 2011

AIR MATA PALSU



mata kuyu di pagi hari
sangat sukar untukku belari
melihat cahaya menyakit hati
haruskah mata ini terpejam lagi

titisan air mata palsu
mengalir di kelopak waktu
agar mekar  mengingatimu
saat yang kurindukan selalu

terpaksa diri ini merayu
pada masa yang sangat cemburu
moga semangat tak pernah layu
teruskan hidup penuh berbatu

mungkin semalam lewat bermimpi
lenaku di ganggu si pari pari
mataku ingin terpejam lagi
tapi sayangnya di sapa mentari



nota ringkas: hari ini rasa sedikit kecewa..
broadband masih slow..
semalam tido lewat..
hari ni bangun tido dengan terpaksa..
mata masih mahu tutup..
tapi matahari dah mula celik..
hari ni kerja..
baju belum gosok..


JOM KLIK

“Juallah dunia engkau dengan Akhirat engkau, nanti engkau akan memperolehi keuntungan bagi keduanya serentak; dan janganlah engkau menjual Akhirat engkau dengan dunia engkau, nanti dia merugikan engkau bagi keduanya serentak.”

 

p/s: kalau mata jadi macam dalam gambar tu, korang buat macam mana ye..bagi tips sikit.hehe

10 comments:

Arm_mj said...

pakai sunglass haha

NICK IRFAN said...

sedih plak sajak ko ni

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

laen kali gosok baju awal2...
hahaha..

white rose said...

mata kuyu?
urm...tak cukup tido???


urm...simbah je dgn air...
air sejuk dari peti ais...

pastu...

urm...

white rose said...

sy dah jawab TAG...
mau angpau...

http://bungarosputih.blogspot.com/2011/02/si-para-para-ajak-si-pari-pari.html

ghost writer said...

sambung tidur...?haha

jangan pernah layu sebelum yang lain layu..
kecapi waktu yang terhidang agar tiada tangisan akan datang..

azieazah said...

Elok malam ini tidor awal, supaya esok akan segar dan bertenaga.

Jangan nanti dikata orang, “aik, tak cukupkah cuti seminggu?” hehehe

Bila Mak Tarzan Membebel...

A.s.t.i.n.a said...

Lenamu silap waktu..
Bisa mengejutkan kutu..
Usahlah tertunggu-tunggu..
Merayu pada yang keliru..


ai follo lah....

Penyair Senja said...

bintang dan purnama terhalang kabus
samar
pilu bukan akhir segalanya
masih ada harapan
kembangkanlah doa
akan hadir cahaya tanda restu dari Ilahi
bukti doa diberkahi
insyaALLAH..;)

Wahidah said...

idup ne kan ibarat kanvas..
ade warna warninya..
ade up n down nya..
so take it positively..

senyumzz...sedekah tau senyum tu..:P