Friday, February 11, 2011

SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN



andainya aku mahu menyerah kalah di atas segala yang datang tanpa henti..boleh sahaja aku katakan pada sang purnama..sesungguhnya aku sudah terlalu letih untuk hadapi semuanya...sesungguhnya aku sudah berputus harap di atas apa yang pernah aku harapkan...

tapi aku tidak boleh begitu...aku harus cuba bangun dan melawan setiap baris ayat yang membawa erti kepada kekalahan...

memang aku hamba yang lemah dan tiada daya untuk menahan apa yang datang....aku hanya mampu berdiri di dalam hujan sambil menahan rasa dingin yang hebat menyengat setiap pelusuk tubuh...aku bisa menangis di dalam hujan tanpa sesiapa pun yang tahu...aku hanya mampu menyerah jiwa dan raguku ini kepadamu...rela dan redha atas apa yang berlaku...

namun di dalam hati ini..sesaat pun takkan putus dari terus berharap dan berharap..dan sesekali tidak akan aku berhenti dari terus menahan kesejukan itu melainkan akan aku bangkit dan berdoa...kerana aku yakin...suara yang terhalus ini akan kau dengar dengan jelas...dan engkau sesekali tidah akan membiarkan tangisan itu sepi tanpa pertolongan...




Ya Allah...berikanlah kekuatan kepada hambamu ini.............




p/s: buat kerja kena ikhlas.. bila buat kerja tak ikhlas macam ni la jadinya...

28 comments:

ghost writer said...

jangan berhenti untuk menahan diri dari kesejukan tapi jangan terlalu membiarkan diri tanpa penahan yang sebaiknya...kerna pertahanana yang baik lebih menjamin kekukuhan hati...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sentiasa Allah sentiasa memberi kekuatan pada hamba-Nya...

A.s.t.i.n.a said...

get enuf rest..

white rose said...

tak mengapa...

D.U.I.T...

doa
usaha
ikhtiar
tawakkal

YG PENTING JANGAN BERPUTUS ASA...

NICK IRFAN said...

nmpk mcm sedih je? nape plak?

cik 18 said...

hidup nih mmg byk dugaan...Allah syg kita sebab tu dia bagi dugaan sbb mase kita sushlah kita paling sng nak ingat dia..

doa..jgn putus2...


peace!

ATikah Mustapa said...

salam syair si para-para...saya sajak si paru-paru berair...hehehhe...teruskan bersabar...teruskan melangkah...teruskan dengan kehidupan ini...awak boleh lakukan..

JIKA KAU FIKIRKAN KAU BOLEH...KAU HAMPIRI KEJAYAAN...SAMBUNGAN...

eiv hazri said...

betol..betol..keje mmg kne ikhlas..baru lah ada keberkatan

zati embong said...

betul!buat kerja hati x ikhlas pelik2 lah hasilnya.

cemomoi said...

menangis di atas sejadah

Kunang-Kunang said...

Salam Para,

Ramai orang kata, jangan berputus harap dengan rahmat Allah. Sebagaimana Allah telah menolong kita selama ni, sudah tentu Allah akan menolong kita di masa depan.

AizA Si LovEmoNEy said...

betul tu buat kerja kena ikhlas..
senang cter.. hati mau bersih..

KUREKURE COMEL said...

kuatkan diri anda!!!tabahkan jiwa anda!!kentalkan semangat anda!!!...

si para para said...

@ghost writer

mungkin kena cari "sekaki payong" kan..

Farhan Zulhusmi said...

insyaallah...allah kuatkan semangat anda....amin...banyakan lah berdoa wahai sahabat....

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

Alla sentiasa ingat akan hambaNya..tapi kita ingat pada DIA saat susah sahaja...

si para para said...

@A.s.t.i.n.a

:)

si para para said...

@white rose


DUIT itu sangat penting kan dengan kehidupan kita....

kata kunci yang sangat bagus :)

si para para said...

@NICK IRFAN

biasa la nick..kadang kadang kita senag..ada masa kita susah..ada rintangan...

tapi kita tak harus selalunya sedih kan..

si para para said...

@cik 18


iye..DIA nak kita sedar dan ingatkan DIA..sebab tu adalah perkara yang perlu kita ingat dan buat...

biella93 said...

kite kena ikhlas dlm semua perkara . heheh . kite semua mmpu mnegubahnye :)

e. indah said...

aku harap aku terlalu sedar dari leka agar terus mengingati DIA saat suka duka, bukan sangat menangisi dugaan semata2 ...doakan aku...

si para para said...

@ATikah Mustapa

hehe sajak si paru paru..kelaka la...

boleh dengan izinNYa..insyaallah

si para para said...

@eiv hazri

keberkatan itu perlu..

si para para said...

@zati embong

iye...tak ada keberkatan..

si para para said...

@cemomoi

menangis keranaNya...

si para para said...

@Kunang-Kunang

betul...DIA tak pernah lupakan kita walau sesaat di bahagi seribu..cuma kita yang lupakan DIA..

si para para said...

@AizA Si LovEmoNEy

hati mahu bersih..kena cuci dulu kan.. :)