Sunday, April 3, 2011

TEGUH


melawan dugaan


semalam di kenang penuh tangisan
esok yang datang penuh dugaan
sekecil jiwa rapuh ini cuba menahan
segenap daya sekuat harapan


30 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sekuatnye bertahan melawan...

Khairul Antasha said...

lawanlah selagi terlawan..biar sekecil mana pun kita, biar sebesar mana pun yg menghimpit..


Err..errr... Sudah hilang kah penat?

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

selagi terdaya masih ku berdiri teguh di sini.. di bumi.

si para para said...

@Khairul Antasha

seiring bertukar waktu..pasti bertambah semangatku.hehe

penat semalam baru nak habis.tapi tambah pulak penat hari ni. minggu ni tiap hari kerja. tersiksa jiwa

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Hidup memang penuh dugaan
Setiap detik penuh cabaran
Jika sudah tidak tertahan
Mohon Pada-NYA minta diringankan

si para para said...

@Nazsabrina Iman Zulfikar

sekecil diri ini yang memegang segunung harapan, cuba untuk melawan walau seberat galaksi yang datang.

saat susah dan payah..
saat senang dan mudah,
tidak lupa untuk diri ini meminta pertolongan dan hidayah.
semoga segala urusan di berkati Allah.

melatidaisy said...

salam :)

adakalanya Dia memberi sebelum kita sempat menadah, kerana Dia mengerti keperluan hambaNya..kadangkala pula Dia mengambil sebelum kita sempat bersedia,kerana Dia ingin menguji setiap hambaNya..

zati embong said...

moga hari esok lebih baik O.o
untuk kita semua.

intan.maisarah said...

hey hey
lawan tetap lawan
kuat tetap kuat

yaakinn booleeehhhh

KUREKURE COMEL said...

chaiyookk siparapara...hope blh maju kedepan dgn tabah...sabar...

skandaLdariLangit said...

para2, sebelum ini...

para2 sakit apa?

missgee said...

Teguhkan hati..
Kuatkan iman..
Insyaallah semuanya kan okeh.. :)

Naddia said...

sy juga sedang melawan sesuatu..dan sy juga kecil. hehe..

KHRLHSYM said...

teguh saja dan berjalan para-para. harap kamu boleh :)

ghost writer said...

jiwa dalam kelaparan tuh...

Kunang-Kunang said...

Ingat kata Imam Shafie,

Allah telah menolong mu semalam dan dia akan terus menolong esok.

NICK IRFAN said...

pendek tp penuh makna

Cekodok said...

semoga diberi kekuatan sobat.. hidup ini ujian.. kadang kita menang.. kadang kita kalah...

kekalahan adalah kejayaan yang tertunda

Nadia Mashuri said...

sabar lah ya mengahdapi dugaan..

AkuMuzikFilem said...

betul lah tu. sebesar mana cabaran hidup, kena tempuh juga. kena jadi kuat untuk diri sendiri. terutamnya lelaki

sekamar rindu said...

harapan tetap ada...

shameel Iskandar said...

Meski dugaan memanjang.
Tetap ada pertolongan Tuhan.

HEROICzero said...

dan kita takkan diuji melainkan kalau mampu menanggung nya kan? tabah, kawan.

insyaAllah. =)

Encik Psychopath said...

tetap kental.

M a W a D D a H said...

moga semakin bertahan dan bertahan...yeahhh..suka semangat itu...


p/s: jgn la sedih2 xmenang contest tue..chill...peace no war..hehe

NAJ HEBAT said...

para2 harus tabah. anggap dugaan itu bukan satu hukuman, tapi satu anugerah. bukan punishment, but a reward.

Cik TeN10 said...

ganbatte !! :)

semoga dipermudahkan segala urusan..
amin.. insyaAllah

Prince Halilintar said...

tiada manusia yg tidak lepas dari masalah..namun kite diberi akal utk berfikir..jadi, prince harap dpt tabah dan kuatkan smgt mengahadapi ujian dariNya..fikirkanlah jln yg terbaek..

skandaLdariLangit said...

hai para2.. tak apa, uruskan pekerjaan yg lebih utama ya?

teratak lama..

byk yg tertinggal..

byk lagi yg mencari..

dan kerana itu ska kembali ke sana..

pisau belati said...

bertahan?











bukan mudah.melainkan jika betul2 hebat.