Monday, August 8, 2011

BINTANG DAN HARAPAN


mencapai bintang bintang.. yang tinggi berdakapan.. aku cuba miliki; sinar terang berilusi..

kau juga turut sama.. melihat bintang suria.. ada yang tak tercapai, lalu jatuh, hancur berkecai..

memang mudah bagi dirinya.. mengenggam harapan maya.. kerana dia sudah milikisepasang tangan sakti..

apa salahnya sesekali.. kau hadiahkan aku budi.. biar pula kami merasa.. hangat dingin bintang di sana.





kite rase kite susoh doh, tapi orang lain lagi susoh dari kite...


'jangan sedih, selalu tersisih; bukan kau saja, di timpa malang' hijjaz






kepada pemilik tangan sakti..
ingatlah satu hari nanti..
kau pasti akan terlepas juga bintang yang kau puja.






29 comments:

april said...

susah-susah macam mana pun,kita kena terus hidup juga - walau kita tak ada tangan sakti ataupun bintang pujaan.

kena terus juga.

peachippo said...

like ^^
tinggi maksud kata2 tuu ^^ :)

cik ija said...

pergi link nie and klik like kat bawah..sebelah kiri..
http://contest.masahmadsafwan.com/cik-ija/

Wanie said...

owh sape kah bintang yg dipuja itu?
owh aku macam tak paham la plak..:D

CassiaSiamea said...

bintang itu
jauh
perlu bantuan
perlu tangan tangan yg membantu

intan.maisarah said...

berikan masa untuk si pemilik tangan itu memuja bintang pujaannya

:)

dan kamu,
aku mahu kamu sentisa kuat dan gagah

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nice one para...

kisah gadis stay up late said...

kita ni susoh nk rase bersykur ^.^

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

lama tk singgah....

salam ramadhan para para...


"tidak ada yang kekal di dunia ini..termasuklah kesaktian tgn itu"

Cik TeN10 said...

alamak.. tingginya bahasa para para sakura ni.. blurr kejap.. hehehh ^^

Novelgurl said...

tgn tu kedekut eh..? x pe meh aku tlng ^^

Semut Senyum said...

nice post! saya nampak kejujuran di situ.. =)

tot tot kecik said...

salam..

apepun yg berlaku di dunia ini bukanlah kepunyaan kite seorang..berkongsilah seadanya spy mereka yg lain juga dpt merasainya..


p/s: tolong btolkn ayat last yg ade "kepada pemilik tgn" tu..'sakti' kn spatutnye..?sy cnfius..hehe..

zati embong said...

biarkan mereka dgn rezeki mereka, kita cari rezeki kita.

O.o

si para para said...

@april

betul..hidup mesti terus..

si para para said...

@peachippo

kali ini cuba berselindung..
:)

si para para said...

@cik ija

:)

si para para said...

@Wanie

oh..bintang ni bukan bintang yang itu
:)

si para para said...

@CassiaSiamea

betul..
perlu tangan yang lain untuk membantu...

si para para said...

@intan.maisarah

jikalau lemah, pasti akan jatuh kebawah..

:)

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

:)

si para para said...

@kisah gadis stay up late

betul tu..
syukur yang sebenar benar syukur..

si para para said...

@Nazsabrina Iman Zulfikar

betul tu..
menunggu pemilik tangan sakti itu rebah...

si para para said...

@Cik TeN10

:)
lebih kurang bahasa jepun jgk ni cikten10

si para para said...

@Novelgurl

suka merampas hak orang lain..

si para para said...

@Novelgurl

suka merampas hak orang lain..

si para para said...

@Semut Senyum

:)

si para para said...

@tot tot kecik

betul tu..tahniah sebab kamu faham maksud puisi ni..

terima kasih jgk sebab betulkan saya
:)

si para para said...

@zati embong

betul jat..
rezeki kita DIA dah tentukan..
kita cuma usha..