Tuesday, August 9, 2011

SALAH DAN KALAH


kesalahan dan kekalahan itu sangat sukar untuk di terima. namun di sebalik apa yang menyedihkan itu tersembunyi makna yang mendalam. kerana dengannya kita menjadi lebih matang dan berhati hati. 

dan jarang sekali kita memasukkan tangan kedalam lubang ular yang sama setelah patukan yang pertama menyedarkan kita. kecuali jika kita memang mahu merasainya untuk kali kedua.

namun, perkara pertama yang perlu kita buat selepas melakukan kesalahan atau kekalahan ialah, belajar untuk menerima dengan hati yang terbuka. jangan meraung raung macam orang gila ye.. simpan air mata tu untuk meraikan kemenangan di satu masa...

tapi kalau boleh, jangan 'cuba cuba' buat salah dan kalah ye....




oh ye..aku ada tambah benda merah kat atas tu..ok tak? hehe harap ada manfaat...


p/s: hari ni aku tak jenguk sangat blog korang... bz skit.. komen pun tak balas lagi..sory ye..


22 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xyah sorry2...
sempat singgah baru komen...

Inspirationalefeks said...

hehe .. kalau mengalah ? hehe

Ibnushukran said...

terima kekalahn sbg pngjaran.. :)

PENCONTENG said...

benar. terima dgn hati terbuka. di situ terkandung hikmah, terselit 'ibrah. :)

kalau asyik menang, asyik betul takut2 jadi riyak pulak kan. sesekali diuji jadi penguat diri,motivasi.

tot tot kecik said...

salam..


selaluunye klu kte wt salah, mmg sgt sush nk ngaku...dan klu wktu itu da mmg kte kalah, kte pulak masih nk tegakkan benang yg da basah..betul ke mksd tu..??haha umpamanya la..adeyh..


xmo ngarut2 da..lariik..!!

Cik TeN10 said...

benda tu semua asam garam kehidupan lah kan.. dari kekalahan dan kesalahan itu lah kita belajar scr tak langsung untuk maju ke hadapan..

d_tieah said...

Selalu sangat mengalah sebelum mencuba.. Sebab kadang2 fikir benda tu akan mengecawakan lagi.. Huhuhu..

*Ok je tab menu kat atas tu*


Entry Terbaru : Nota Tun Dr Mahathir Bertajuk "Menghancurkan UMNO"

zati embong said...

kerja jat harus sgt kurangkan bt salah.sbnrnya xleh bt salah lgsung.huhu

cemomoi said...

kalah blom tentu tewas

Hans said...

wah
suka entry nih
menarik
:-)

specky said...

sebelum jadi pemenang kita perlu kalah dahulu =)

NICK IRFAN said...

mendalam jgk makna kata2 dlam ni

Bidadari Syurga said...

dululah aku suka mencabar diri mencuba sesuatu yang sukar. dan bila kesukaran tu dah menjadi... biasanya kesukaran tu tinggalkan aku. hurmm... but its ok... make me stronger ever... thank god...

sekamar rindu said...

salam,,

nanti ada masa singgah..tak pe.:)

Titisan Hujan said...

kalah tu bgus gk kadang2

abah khalisha said...

tgk gambar harimau + lion teringat harimau malaya lawan lion import ari tu..

sekamar rindu said...

salam...

terima kasih atas doa tu..

Edy Fee said...

sape la nak kne patuk ular..haha
hurmm bukan senang nak terima kekalahan

Sir Marcello said...

tapi ada jer orang yang 'masukkan tangan ke lubang yang sama' berkali-kali~

annfrendly said...

sangat mendalam makna entry ni.. memang betul sangat.. setuju.. mesti belajar dari kesalahan.

intan.maisarah said...

kalah bukan bererti mengalah kan?

Aya Mea said...

kdg2 prlu m'galah utk menang..=)