Friday, September 16, 2011

Mulut meletup


salam semua.. nak tanya.. mulut korang penah meletup tak? tak pernah? ok kalau tak pernah tak pe.. duduk diam diam. ni nak citer sikit. mulut aku tengah meletup ni.. bukan sebab makan kuih bom.. ape? tak paham?

ok meh sini nak citer betul betul.. korang pernah kena ulser mulut tak? pernah kan... haa sama la maksud ulser mulut tu dengan mulut meletup.. kalau dalam bahasa lagi mudah "netup mulut" korang tahu? haha

dah 2,3hari aku kena ulser ni.. pedih tu tak payah cerita la.. kalau korang pernah kena mesti korang tahu kan... nak makan pun seksa.. tapi korang tahu tak apa punca dia? tahu macam mana nak rawat? tak tahu kan.. kalau nak tahu macam biasa la.. tekan kat bawah ni ye.hehe

Read more >>


25 comments:

shameel Iskandar said...

salam para-para. Kalau saya dah memadai dgn guna bonjela dan minum air putih banyak2

Wahidah said...

guna je oral aid or bonjela..pastu minum air bebyk...get well soon k

aku said...

pop pop dengan mulut meletup same tak? :D

Novelgurl said...

bnyk ngumpat ea..hahah..gurau je..smge cpt smbuh k

KUKUMALU said...

Selalo nye sy biarkan jerk..lama2 ok lah..

ORLANDO AHMAD said...

hmm gua selau kena bengkak gusi...

Cik TeN10 said...

wslam.. ahaa tertanya2 jugak tadi mcm mna la mulut meletop... ulser rupa2nya.. dh lama xkena ulser.. tp bl kena ssh bebeno nk mkn.. nak2 mknn pedas.. salu kl kena sy biar je.. hehehh

Kunang-Kunang said...

akak pun bonjela sentiasa standby kat rumah. Ulser mulut ni memang sakit dan seksa.

Cikgu Jaja™ said...

minum air masak byk2

blog-tips-kurus said...

buh garam halagel! sodap!! (>.<)

ctk said...

yang ct tahu...kena minum air banyak2 lah...ulser mulut tuh sbb kurang air...


p/s : memang sakitnye tidak terperi..hOhO

azieazah said...

Kalu anak-anak Kak Azie, senang jer Kak Azie cakap “itulah ubat orang mulut tak reti diam!”. hehehehe

jangan marah aaarrrr...

Cik Jannah said...

haa. memang sakit kot.

si para para said...

shameel Iskandar


tengah mencuba minum air banyak2 ni..
:)

si para para said...

Wahidah


terima kasih
:)

bonjela tak ada ni..emm

si para para said...

aku

err tak sama kot..
pop kuiz mungkin sama.hehe

si para para said...

Novelgurl

hehe mana ada bnyk.. sikit2 je..

si para para said...

KUKUMALU

biar je.. sakit tu la yang tak tahan tu...

si para para said...

ORLANDO AHMAD

bengkak gusi.. sakit jgk tu kan.. makan panadol ok la kot..

siti kektus said...

kalau kena mata ikan ni, sakit dia mmg, mmg lah. tapi, apa kan daya perut mesti di isi juga. hehehe ;p

Asrul "iLham" Sany said...

"Guna garam, berkesan," kata Ashraf.

aleen aiden said...

wuuuu,kne ulser memang perit oih..

Faaein Talip Roy said...

mulut meletup yg tu.. oo.. berminggu2 pun pnah kena.. ^^,

ezzu said...

ezzu pun pernah kena...kalu mkn benda yg pedas memg sakit ar...se agi masa nk berus gigi...bkn main lgi kena tahan jer...hehehe

Laylihamid.blogspot.com said...

..selalunya letak garam je..mula-mula memang bedezzuuppp rasanya tapi sekejap je..lepas tu ok..