Saturday, March 27, 2010

AKU LELAKI SEJATI DI ABAD INI



mula mula sekali nk ucap maaf beribu maaf..sbb tak sempat nk balas komen saudara saudari sekalian...di sebabkan kekangan waktu dan ketidak berapa sehatan...


err tapi masih sempat untuk bercerita...

aku disengat oleh benda tu..

sengatnya yg sangat panjang dan tajam tu sudah mampu untuk mengetarkan kepala lutut aku...jantungku berdegup kencang persis kereta kebal mahu perang...tanganku seram sejuk seperti mengengam ais kepal...peluh dingin mula membasahi dahiku...

ok dah cukup kot untuk mengambarkan perasaan aku masa tu...

hari ketiga....ceritanya bermula....


pagi tu..aku di sapa lagi oleh nurse yg semalam....oh ye...semalam nurse tu dtg..menghulurkan satu surat hitam putih...surat cinta?? oh tidak...surat kebenaran untuk di sengat? oh yeahh..

ptg tu dia suruh aku masuk bilik 6...untuk ape?? err jgn fikir bukan bukan yer...aku di suruh kesana untuk menjalani satu pencucukan..haha susahnya nk sebut...sebenarnya aku kena pergi inject untuk H1N1 punya antibiotik (betol ke..yg aku tahu cucuk H1N1)..

dengar je inject..waaaa aku tak nak..aku dah lama bergaduh dgn jarum....dia suruh aku pergi..aku cakap tak nak..tapi dia suruh jugak..last last aku buat tak tahu jer..haha

esoknya...dia dtg jumpa aku lagi.ayyaaakkk ingatkan dia dah lupa aku...ntah ape la dendam dia kat aku...so untuk menunjukkan aku ni pekerja baru yg berdedikasi dan menurut perintah..terpaksa la pergi...

masuk bilik no 6...aduhh sejuknya...err sejuk sebab bilik tu pasang aircond...aku sempat merayu rayu untuk tidak di sengat..tapi mereka tetap berkeras..tengok je jarum...lutut aku dah mula goyah...waaa hanya meraka sahaja yg tahu mcm mana aku masa tu....malu weh...diaorg ramai...siap gelak gelakan aku lagi tu....aku mmg tak suka jarum...takut..fobia...

jangan takut..tak sakit pun..macam kena gigit semua jer...
tu la kata kata semangat diaorg bagi kata aku....


tapi aku bukannya bimbang sakit ke tak..tapi aku tak nk jarum tu sengat aku...opsss masa operasi tu berlangsung, aku tak nangis meraung raung ok..aku lelaki sejati..haha

lepas jer kena sengat tu, aku terus keluar tanpa ucap terima kasih..aku tak nk tengok lagi jarum..lariiiiiii...

time nk balik kerja..aku terserempak dengan mereka yg mencabuli aku tadi...adoii siap kena "puji" lagi tu.. nasib baik aku sempat sorok muka aku dalam kocek seluar..hampeh punya jarum..aku lupa nk ingat muka sape yg inject aku tu...kalau jumpa boleh inject dia balik..baru dia tahu macam mana bila di tempat aku...nk pakai jarum paling besar punya..hahahaha pusa hati..



sampai hari ni bahu aku sakit sakit lagi...dan sampai hari ini aku tak suka jarum...

jarum, i hate u....aku ishtiharkan perang kepada jarum sekalian...baling bom..tembak..tembak..haha


err sory..n3 ni mengarut sikit..aku nk lepas geram kat jarum yg cucuk aku tu...

32 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

mcmmane sorok muka dlm poket sluar?tlg ajar.. ;)

annfrendly said...

hehehe..
lucu baca cerita kamu :D

errr fobia gan jarum...
buleh pengsan sebelum kena cucuk...

CikGadis said...

en para2!
sy nk request stu bnda.
wt entri knapa en para2 tkot jarum.
request nie..

pu3aan said...

ni bukan lelaki sejati..ni kanak2 sejati..hihihi..
jarum pun takut..meh pu3 cuck ngn jarum peniti plak..ehehe..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

sorok muka aku dalam kocek seluar?
hahaha...lawak je lah...

Cik SHiN~JU said...

salam...
sama la kita...
sya dh lama x bertegur sape ngn jarum mahupun spital...nk mkn ubt pun pyh apatah lg nk p jmpe doc...ohh tidakkkkk....

nick irfan said...

jgn kata ko bro? aku pun takut jarum last aku kena enject masa form 3 jer..lps tu aku sumpah klau boleh seumur hidup aku xnk kena enject dh!!! hheheheh

Aiza said...

hiks.. ngan jarum pun takut.. lalala

ice juliette said...

hai en.fauze... haha.. cian dia.. tka pon xske kne inject.. huhu... sakit je..

Chutra Padi said...

Aku sampai sekarang dok fobia dengan jarum. Ingatkan dah besau panjang nie xde la nak bawak perangai zaman budak-budak tuh. Tapi apakan daya. Kita yang merancang tapi tuhan yang menentukan. Hehe!

Yatre Hayati said...

gambar tu tak boley blah la...hahaha

nick irfan said...

eh! kejab yg gambau superman ni muka ko ke bro???? hehehehe

aiDieNa said...

boleh ler jadik pengganti superman.. ;)

sya ar said...

sorok muke dlm poket seluar? mcm muat je pulak. haha. kalau dlm baju, logik.
tp xpe. craziness tu yg best.

btw, para2 takot jarum? hahaahahaha.

bina badan said...

Salam....dapatkan panduan bina otot badan yang lengkap dengan memiliki ebook ini....milikilah badan impian anda tak kira anda terlalu kurus atau gemuk...segalanya boleh dicapai jika anda ada kemahuan....

si para para said...

@sugar2 kapas strawberry

mana boleh ajar.tu hikmat peringkat tertinggi tu.hehe

si para para said...

@annfrendly

betul tu ann.. boleh pengsang tu..hehe ann kemana menghilang?

si para para said...

@CikGadis

oh bau je buat..dah lama, tapi baru buat
hehe

si para para said...

@pu3aan

hehe jangan main main dengan jarum tu. dia cucuk..sakittt

si para para said...

@❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤


hehe tu macam perumpamaan jugak la..hehe

si para para said...

@Cik SHiN~JU

saya bab jarum je fail..bab ubat dgn spital tu suka.hari hari kena pergi sana.hehe

si para para said...

@nick irfan

haha jangan biarkan jarum menghantui hidup kita nick.hehe

si para para said...

@Aiza

hehe bukan takut...segan je.lalala~

si para para said...

@ice juliette

hai tika...
jarum tu tak best kan.hehe

si para para said...

@Chutra Padi

betul tu..suka ayat last.kita hanya merancang,hehe

si para para said...

@Yatre Hayati

hehe superman malaya tu..

si para para said...

@nick irfan

eh mana ada nick.hahahha aku tak sehensem superman tu.haha

si para para said...

@aiDieNa


hehe boleh tu..bisa di atur

si para para said...

@sya ar

hehe takuttt...

si para para said...

@bina badan

err badan saya dah tuff.

Khairul Antasha said...

kamu ke ini para para? mksd sy gmbr itu.. :) :)

si para para said...

@Khairul Antasha

err saya bukan superman..
:)