Saturday, March 13, 2010

BINTANG KITA




bersepah bintang di angkasa
ada satu yang aku terpikat
inginku miliki sendiri
menjadi penghias hati
buat peneman di kala sunyi

hanya aku tak mampu gapai
sekadar melihat di sisi gelap
hayati kerdipnya sahaja
membuat hatiku khayal
fikiran di hanyut ombak
hingga aku tersenyum sendirian

seolah senyumku di balas
engkau mengeyitkan mata
membuat aku tertawa
kau lukiskan kata cinta
aku balas dengan rela
seakan tak mahu berpisah

terasa inginku peluk
tapi engkau jauh di sana
inginku gengam inginku capai
tapi hakikatnya aku tak mampu
kita berdua berbeza
aku di bumi engkau di angkasa

indahmu jauh di sana
tetaplah engkau di sana
biarkan aku jadi pemerhati
menikmati sempurnanya ciptaan Ilahi
rasa kerdilnya diri
menginsafi

gelisah menunggu pagi
bila matahari cemburukan kita
sedang asyik berasmara
sinar cahaya pisahkan cinta
kini siang menjelma
kan ku nanti
engkau hadir
di alam mimpi








jauh melencong kali ni...aku nak buat tentang bintang je..bila tengok dari jauh..nampak comel..indah...tapi kita tak mampu nak capai..kalau dekat pun mana boleh sentuh kan...bintang tu besar...panas pulak tu...jadi biarlah bintang duduk jauh..hehe layan je la...

7 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

berpuitis dah...
hehehehe...
yg penting...
layannn...
hehehee...

ice juliette said...

bintang terlihat terang
saat dirimu datang.....

ahahaha...
teringat lagu kembali pulang pulak...
huhu...
bintang mmg santek..
tp nk capai...
hermmm.. bleyh ke kan kan kan??

telagaburuk said...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫
hahaha layan je la..otak tgh melayang layang tu... thx sbb baca

telagaburuk said...

ice juliette..
hehe betol ice...tp biarlah dia cantik di pandang dari jauh...

nk capai? tak muat tangan..hihi

ice juliette said...

siang2 pon kte leyh neok bintang auw.. matahari adlah bintang yg plg besau... uhuks3.. nk bintang tu ke?? >,<

si para para said...

yup..lupa matahari adalah bintang jugak..hehe nak ke capai bintang?? panas....

sya ar said...

aku sangat suka yg ni.
*thumbs up :)*