Tuesday, March 23, 2010

RM100 UNTUK PEMANDU ARAH YANG MESRA & BERITA BERKEMBAR



sowi semua..aku tak sempat nk balas komen dan blogflying...ni masa kecederaan aku dapat...terima kasih pada yg masih setia dan komen di sini wlaupun tuan tanah tak ada...


aku nk cerita pengalaman hari ni...hari ni aku pergi lapor diri pulak kat p.k.d dungun... semua dah tahu tempat kerja..aku sorng je tergantung...(utk hari ini)

pagi tu...aku berhenti kat depan stesen bas lama dungun (yg tak tahu tu buat buat tahu ye)...aku nk cari p.k.d dungun tu..aku tanya la sorg pakcik...

aku: assalamualaikum pakcik..tumpang tnya...kat mana p.k.d dungun??

pakcik: p.k.d dungun...adik jalan terus...bla..bla...bla...bla...

aku: oh ye ke..trma ksih pakcik...

pakcik: sama....adik ni duduk mana?

aku: duduk kt terengganu....bla bla...

pakcik: kat situ pakcik kenal sagat la...dlu pakcik selalu main kat situ..bla bal..bla...pejabat pakcik kat bla..bla..bla...makwe pakcik bla..bla...bla...putus..bla...bla...ada org masuk meminang..bla..bla..

aku: err ye ke..ok la pakcik....

pakcik: kerja molek...bla...bla...pakcik pun ambik perubatan..bla..bla..bla...

aku: (dalam hati tak tahu nak cerita la macam mana...dah la aku lewat...)

pakcik: lapor diri kat bla..bla..bla....


masa tu aku dah nak masuk dalam kereta.tapi di pegang dan bertenggek kat pintu kereta...


pakcik: bla...bla..bla...


aku duduk atas kerusi..tapi pakcik tu masih ligat cerita pasal diri dia....adoiiii aku dah lewat ni...aku bagi ayat "penagguhan" pun dia tak paham....

aku: hehehe (buat buat suka seolah olah tgh hpy dgr dia bercerita)

pakcik: bla..bla...bla...

masa ni aku dah salam dah dgn dia..dah nak pergi...tapi dia tgh best bercerita...


tak lama lepas tu aku pun gerak....

aku tak tahu nk cakap apa lagi....

mungkin tu harga yg perlu aku byr untuk mendapatkan arah perjalanan yg seterusnya..tQ pakcik...

dalam panjang panjang dia bercerita tu aku tak tahu pun nama dia apa..sbb aku tak ada peluang untuk bertanya....



(cerita di atas bukan lah 100peratus tepat..sebab aku pun tak ingat sgt kronologi perbualan...)

menjawab tajuk di atas...korang sanggup bayar ke RM100 untuk dapat seorang pemandu arah yg mcm pakcik tu??



aku tak ada niat nk persenda pakcik tu..cuma aku nk bercerita pengalaman pertama aku...sesungguhnya aku amat menghargai jasa pakcik tu..






##################################################



aku kena hantar pergi k.k kuala dungun...untuk sebulan jer...lepas tu aku kena pergi kat k.k jerangau (betol ke aku eja tu) aku akan kerja kat sana..aku tak tahu kat sana ada ke tak perkhidmatan jalur lebar...mungkin panggilan talifon akan sayup sayup kedengara..mungkin antena tv perlU di tinggikan...aku tak tahu keadaan kat sana...tp yg aku tahu kat sana adalah kawasan felda....jauh dari bandar..maksud aku jauh dari bandar kuala terengganu...err sape sape yg ada maklumat boleh bagitahu aku ye...


buat masa ni aku kena ulang alik dari KT ke dungun...esok pagi dalam 6.30 aku dah kena gerak..masuk kerja pkul 8...balik pkul 5...mengantuk? penat? semua ada...hmmm

sape tahu dari KT ke dungun berapa km?


ok la...aku dah kena tido... selamat berblogflying kepada semua...maaf sbb aku tak dapat bersama kalian...




aku pergi tak lama..nanti dpt tukar aku akan tukar cepat2..(err jgn bgtau org lain)

11 comments:

piewahid said...

'sape tahu dari KT ke dungun berapa km?'

bla... bla... bla....
yada....yada.... yada....
hehehehe

Cik SHiN~JU said...

salam...
huhuhu...lawok tol la pakcik tu yer...maybe dia dh lama x bersembang..tetiba jer ade plak org bertanye jalan...dia pun apalagi...

chokio_nia said...

ko cedera nape weh??
btw slamat bertugas..n aku sgop bayar 100 kalo ape aku wat dpt epikan ati pakcik tu..huhu

Anonymous said...

perjalanan ke dungun...
1jam lbh je...
tp klu bwk laju..
45minit dah smpai...
nice :)

Anonymous said...

sabar je la..
org tua mmg peramah ...
hehee...
nice :)

sya ar said...

hahahha
pakcik, pakcik.
bnyk bena ceritanya.

maaf, xdpt jwb sebarang pertanyaan sebab aku bukan terengganuian.
heeeee

Yatre Hayati said...

hahaha....kesiannya..laayankan jer la pakcik tuh....hahaha..tapi adakah pasal pakcik tu kamu jadi lambat??

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

pakcik itu sungguh mesra alam...
hehehehe...

Nurul Ain said...

ok, tak bgth sape2.hee~

annfrendly said...

nampaknya pakcik tu perlukan teman berbicara...
mesti dia jenis yg terlampau ramah..
tanya sepatah..
jawab beribu patah...
haru2..

ice juliette said...

mmg slaloo kne camtu..
hahahaha