Tuesday, March 9, 2010

SAHABAT SEJATI



sahabat itu seperti siput babi
bersama setiap masa
membuatkan orang ramai curiga
biarpun berbeza kita tetap sama
jika terpisah rosaklah maknanya
haramlah hukumnya
walaupun lambat tetap setia
tidak bosan dan ragu ragu
aku pelindung engkau berlindung
kita berpanas kita berhujan
kita sama sama terus berjuang
untuk terus hidup bersama
aku tiada engkau tidak berguna
tinggallah cengkerang kosong
sunyi sepi tidak bermakna
menjadi rapuh serapuh biskut
menunggu masa untuk hancur
di pijak oleh kaki manusia
yang tinggal hanyalah sisa sisa
akhirnya hilang begitu sahaja


sahabat bukan seperti siput babi
malah ia lebih bermakna daripada itu

9 comments:

insan misteri said...

kenapa siput babi??
itu adela binatang atau makhluk yg paling sy takut...
T_______T

NICK IRFAN said...

mne ko dapat idea bro? sajak ko semua aku baca best2..

nick irfan said...

alo bro! ko kena tag!!!! hehe

telagaburuk said...

tag?? ape benda tu? hahaha okeh2.. coming...

telagaburuk said...

insanmisteri...err nape takutkan beliau...dia tak penah gigit org pun...dia chumell..hehe chumell ke??

telagaburuk said...

nick irfan...hehe sama je nick..ko pandai buat citer hantu...aku tak pandai..hehe tu kelebihan masing2 kot.. tp aku hentam buat je.haaha cma harap sampai mksd apa yg nk di sampaikan..

insan misteri said...

sebab beliau itu mengcreepy kan..
pernah terpijak beliau bebrapa kali..
fobiaaaa

telagaburuk said...

ayyaaakk kesiannya kat beliau tu..sadis...pilu..sedih...rasa bercampur baur..sanggup insan misteri perlakukan sedemikian...haha

ice juliette said...

siput yg chumell...

ahahaha... tpuuuu je, siput tu slaloo kene pjak.. huhuhu