Saturday, April 3, 2010

ARUS KEHIDUPAN YANG MEMBUNUH



rasai nafasmu di dasar air
saat jantung berdegup kencang
terkapai kapai tangan harapan
ombak pantai membelai perasaan

seketika masa terhenti
bila nafas hampir pergi
ikan ikan sempat tersenyum
batu karang melambai lambai

hidup di sana begitu permai
ingin sekali aku kesana
bersahabat mesra dangan mereka
tapi sayangnya mereka tak sudi

aku terjaga dari fantasi
aku kelemasan di alam realiti
membuka mata hati dan jiwa
cuba meronta selamatkan nyawa

aku sedar alam kita berbeza
aku mengerti nikmat yang ku mungkiri
sesaat udara begitu berharga
sehelai nafas amat bermakna

tapi aku jarang hargai
bila mana ianya percuma
aku benar benar terlupa
ada harga yang harus di bayar






aku baru balik dari pulau kapas..penat dan memenatkan...esok aku kerja di tempat baru...harap kat sana ada capaian internet....

aku simpan dulu komen korang...yg pasti aku akan terjah balik....

err aku masih ada satu lagi hutang..hehe aku akan buat...



aku akan KEMBALI....

12 comments:

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

gua tak penah sampai pulau kapas..
tapi pas baca poem lu..
gua rasa cam dah sampai..

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

gua tak penah sampai pulau kapas..
tapi pas baca poem lu..
gua rasa cam dah sampai..

piewahid said...

"tapi aku jarang hargai
bila mana ianya percuma
aku benar benar terlupa
ada harga yang harus di bayar"

puisi atau sajak cenggini sy mudah fhm. betul kata2 saudara...

hans said...

bestnya

sugar2 kapas strawberry said...

huhuhu..ye kdg2 kita jadi manusia yg kurg bersyukur ats kurniaan Allah kpd kita kn???

;)

ice juliette said...

huhu! p sane x ajk pon... mak tka lak bru je blek dr honeymoon kat teluk cempedak... ^^

annfrendly said...

pulau kapas..
menarik tapi tak pernah berpeluang pergi kesana..

hans said...

bilalah aku nak sampai sana nih

ice juliette said...

para para para para para para para para para para para para para para para para para para para para (^_^)v

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ape yg kam00 berhutang tu ? Keke

dmx said...

wah...
pulau kapas...mcm best jrr

kalo ade pic...
lgi....sesuaii

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

best tak pulau kapas???