Monday, May 3, 2010

MILIKNYA



Kadangkala aku rasa cemburu

Pada apa yang mereka miliki

Aku juga ingin merasa

Hidup bahagia seperti mereka

Bukannya aku tak mahu bersyukur

Atas apa yang aku miliki

Aku hanya ingin mengadu

Meluahkan rasa di hatiku

Bagaimana rasa bila di tempatnya

Hidup bahagia setiap masa

Pasti hatinya tenang sentiasa

Tiada duka tiada kecewa

Tuhan kurniakalah padaku

Seperti yang kau kurniakan padannya

Kebahagiaan itu adalah milikMu

Dan aku sentiasa berharap padaMu


10 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

biasala tu..perasaan kn?cemburu bole xslh..jgn melampau suda..kdg2 cemburu tu bole motivate kn kita utk dptkn sesuatu ngn hasil usaha kita..btl x?

melatidaisy said...

salam..

kebahagiaan itu ada di mana2..kadangkala Allah letakkan kita di dalam kekurangan tidak lain utk kita mengecapi kebahagiaan dalam hati di mana kita bahagia masih memilikiNya yg sentiasa menguji kita agar lebih dekat denganNya..

teruskan perjalananmu meniti kebahagiaan =)

SEKALUNG BICARA said...

salam..

cemburu pun kadang2 merana..
cemburu juga memberikan kekuatan dan keyakinan diri.. lantas...
cemburu juga tandanya sayang..

Cik SHiN~JU said...

Salam...
kdg2 kita tgk hidup org lain bahagia tapi mgkin itu cuma luaran..hakikatnya mgkin dia x bahagia...mgkin juga dia tgk hidup kita lebih berwarna warni dan teringin nak jadi mcm kita...
so,lbh baik enjoy dgn diri kita sdiri..yg pahit tu anggap dugaan,yg manis itu kurniaan... :)

p/s - sya berpesan dgn diri sdiri juga..

NICK IRFAN said...

wah! best2 sajak ni... ape2pun mcm biasa sajak ko smua best! bak kata aril terbaik wok!!

si para para said...

sugar2 kapas strawberry

betol2...kita manusia tak boleh lari dari rasa....

jauhi dengki....

si para para said...

melatidaisy

terima kasih atas nasihat...
semoga aku menjadi hamba yg sentisa bersyukur..

si para para said...

SEKALUNG BICARA

cemburu pada yg berilmu....
pada yg kaya pemurah...
cemburu pada kasih sayangNya...

si para para said...

Cik SHiN~JU

betul....di luar tenang...di dalam bergelora....
mungkin begitu juga og yg tengok kita...nampak kita sentisa tenang...wlaupun saat tu kita sedang di timpa masalah...

si para para said...

NICK IRFAN

hehe tak ada la terbaik nick...aku rasa aku byk lagi kelemahan...
bila aku baca puisi org lain, aku rasa yg aku punya ni mcm kecik sangat...
tapi semua ni dari dalam diri aku..
ape ape pun ko mmg best nick..hehe