Monday, May 17, 2010

PERMATA YANG HILANG




pernah dia bersamaku
di setiap erat gengaman itu
dia diantara yang istimewa
hanya satu dialah permata

wajahnya itu ada cahaya
tanda ceria seluruh jiwa
dia di belai dia di jaga
aku rela tanpa di paksa

sayangnya kini tiada lagi
aku mencari segenap mimpi
nyata dan sedar dia tiada
sememangnya dia tiada dua

sehingga di saat ini
masih lagi aku mencari
walau sedar dia tiada
hati terasa dia masih ada

mungkinkah aku kurang hargai
apa yang pernah aku miliki
memang ada kesal di hati
namun semua telah terjadi
tiada guna bersedih lagi...





hargai apa yang ada...

11 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kene sentiasa menghargai...
=.=

sugar2 kapas strawberry said...

yg pergi biarkn pergi.bila bnda yg ad dpn mata..silala hargai..myesal kemudian hari xguna lg ;(

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

patah tumbuh ilang berganti tak??

sya ar said...

Apa yang ada jarang disyukuri
Apa yang tiada sering dirisaukan
Nikmat yang dikecap barukan terasa
Bila hilang di dalam genggaman

Apa yang diburu timbul rasa jemu
Bila sudah di dalam genggaman

fikaryna said...

bersyukur dgn nikmatNya..

Wanita Mutalib said...

tapi selalu begitulah..
bila ada depan mata mmg tak dihargai..
dah hilang baru rasa nak hargai kan.. :(

melatidaisy said...

salam,

kehilangan itu amat pahit
namun sentiasa meingangatkan diri sendiri bahawa setiap yg bermula pasti berakhir dan hargai sebaiknya sementara ada ...

NICK IRFAN said...

aku ske sajak ni mmg best! ha! thnkz bro! komen entry byk giler! nnt ak komen balik... hehe

ice juliette said...

kita slaloo sedar yg owg tu pntg ble dia da xde nan kta ag.. hurmmmm...


btw, smile owez ye en.fauze..
have a nice day...

makdara terdiva said...

kebiasaannya kita menghargai sesuatu itu setelah kehilangannya..

salam kenal :)

Aby Umy said...

tetap semangat kawan,,
yang berlalu biarkanlah berlalu
masih banyak kesempatan di depan sana