Tuesday, June 15, 2010

N3 TERPANJANG DALAM SEJARAH PENULISAN BLOG AKU




khamis, 10hb 2010....10.00pm

bertolak dari KT ke KL...


jumaat, 11hb 2010....5.30am..

tiba di stesen bas putra...
ambik kereta di lot parking...
pergi ke masjid negara....
mandi....solat subuh...

tujuan: putrajaya...

berhenti di RnR kat sg. besi..
beli makanan...
makan dalam kereta...
teruskan perjalanan...

sampai di putrajaya...
pukul 8am..
letih..penat..mengantuk...

yulley msj..suruh cari rumah tumpangan...
mak letih..adk2...
patah balik ke bangi...
ambik yulley...
cari rumah tumpangan...
teras jernang...
sewa Rm70 sehari semalam...

tinggal mak dan adik2...
terus ke putrajaya dengan yulley..
cari PICC
10.30am..sampai...

masuk dalam...
ramai orang...
jumpa teman seperjuangan...
masuk dewan..
untuk sesi "memanas badan"

settle pasal jubah...
balik...singgah pergi makan...
hantar yulley..
3.30pm sampai ke teras jernang..
rehat..tido...solat.

6.00pm..
keluar..pergi jalan jalan...
ambik yulley..pergi makan..
pergi ke stesen komuter bangi..
tunggu train macam orang gila..
banyak masa bazir kat sini..

8.30am..sampai ke mines...
tunggu bot..macam orang gila jugak..
9.15am sampai kat dalam..
cari barang..tak jumpa..
last last beli pakaian untuk adik kat kg.
balik...bot tak ada..
cari teksi..
tapi pemandu teksi tak layan...
pergi kat pemandu teksi cina..
sama..tak layan...
macam orang bodoh..cakap sorang2..
macam aku ni pengemis jalanan..
mungkin mereka tengah tunggu wargha asing..
yang banyak duit..
sebab nk rembat duit diorang...
ok..aku memang tak puas hati dengan kau!
semoga kau dapat balasan yang sepatutnya...
jalan kaki ke stesen komuter..
11.30pm sampai tempat penginapan.

sabtu, 12hb 2010....8am..
keluar...ke kajang..beli teket bas...
terus ke bangi..ambik yulley..
makan...sarapan pagi..
pergi ke nilai...
kat giant..
cari baju aku..seluar..
baju adk..siap.
terus ke PICC...
11.30am..sampai..
keadaan sesak..
aku pakai t shirt dengan seluar lusuh..
selipar jepun..
orang lain pakai baju ala2 opis boy..
kemeja..slack...tail..kasut..
pergi toilet..tukar pakaian...
baju seluar yg baru beli..
kemeja ada kesan lipat...
jumpa kawan2..ambik gambar..
sembang...
orang lain dah siap berjubah..
aku ambik jubah dalam plastik..
terus pakai...kesan lipat..
orang lain siap gosok..kemas..
geng aku semua tak gosok..
semua baru buka dari plastik..
2pm..masuk dewan...
duduk atas kerusi..
penuh dengan protokol...
ada ucapan..doa..lagu negaraku..
farmasi mula2 akan di panggil..
aku rasa berdebar...seram sejuk..
ok turn aku..nama aku di panggil...
err aku rasa macam seorang robot..
berjalan di atas pentas..
rasa jauh sangat antara aku dengan orang tu..
aku jalan laju laju..
sampai..salam..ambik fail biru...
aik dia tak nk lepas pulak..
opss ptut la..aku lupa...kena ambik gambar dulu..
pandang depan...mak oii ramainya org..
lepas tu aku berjalan laju2..turun...
nasib baik aku tak pitam..
tamat sesi...
ambik gambar...salam2..
pulangkan jubah...
terus balik....
lapar la pulak..
ke kajang...nk bwak mak aku makan saty kajang..
makan....saty dgn nasi goreng..kenyang..
pergi ke metro kajang..
beli baju...

6.30pm..balik..
singgah solat di masjid ukm...
ke kuis..
hantar yulley, mak dan adk permpuan...
aku ke masjid dengan adk laki..
tido kjp..solat..
tunggu mak dan adk..
sampai tertido..penat...
9pm..dari bangi ke KL...
naik bas pkul 10pm...
sampai dataran merdeka.
aku sesat..lupa jalan ke stesen bas putra..
tanya brader tu...
oh aweknya boleh tahan...
aku cari jalan ipoh..
akhirnya...
stesen bas putra...
cemas..sebab dah pukul 10pm..
ambik barang...terus cari bas..
tapi bas tak masuk lagi..
aku pergi kat kereta semula..
kemas apa yang patut..buang sampah..
bas sampai...naik bas...
rehat..lupa pulak nk cabut wayar bateri..
turun bas..ke kereta..cabut wayar..
masuk dalam bas..rehat...
penat..sakit kepala..mengantuk...
tido..

ahad, 13hb 2010...5.30am

tiba di stesen bas KT..




tahniah pada mereka yang baca sampai habis..hehe...

7 comments:

NARDtheNERD said...

yeay!
i baca samapai habis..=))

Frodo Baggins said...

>>___<<

congrat convo
panjang gilesss
kerek pakcik teksi ...

woohaaa!

Unknown said...

wah!!! panjang giler aku xthu nk komen ape? byk sgt cte.. ape2pun enjoy gak aku baca rasa mcm aku pun ada sana jgk? hehe

fat said...

terok nyer pkcik2 tksi tue. huh! kalo sy kt tmpt awk dh lma kna penmpar pkcik2 tue...

tahniah! :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xnak anta check karangan SPM???
hahaha...
;)

Cik SHiNJU said...

Baru konvo erk? Tahniah... :)
jahatnye driver teksi kat mines yek...jauh gak jalan kaki dr situ ke stesen komuter,kena seberang h/way tu...

suka_haha said...

betul-betul panjang ni hehehe...