Monday, February 28, 2011

AKU DAN BINTANG



semalam aku pergi melihat bintang...dan aku mencari bintang yang paling terang...ada satu di hujung sana...berkelip dan bersinar menarik hati... teringin sangat untuk aku sentuh..tapi sayangnya kau jauh...aku cuma dapat lihat dan hayati dari sini...hati aku tenang...bahagia..kadang kadang terbit senyum di bibir...tak pernah jemu..dan tak pernah puas memandang...

macam tulah aku melihat dirimu...waktu kita mula mula bertemu...engkaulah bintang itu...sangat berharga dalam hidup aku...kini aku hampir dapat miliki...cuma selangkah lagi dari sini...dan kini..kau masih lagi menari seperti dulu...sangat indah di mata ini... ingin selalu aku bersamamu... setiap musim dan waktu...

semoga... aku juga dapat jadi bintang di hati mu... yang mengisi bongkah puzzle yang kosong... yang akan membentuk corak indah...yang akan membimbing dirimu...dan memandu arah walau dalam gelap.. yang akan menghias ruang hati... agar kau tak sunyi selalu...



.: gembira tapi internet lembab....

18 comments:

KUREKURE COMEL said...

moga bintang itu sntiasa bersinar sinar dgn lebih terang lg....
hehehehe....



cepat kawen ye...hihihi

e. indah said...

tapi bintang sangat jauh ...cahayanya cantik redup tapi bersinar ...buat rasa senang ...
tapi bintang jauh ...
tak tercapai tangan ku jika bercita cita miliki bintang ..sedang hanya mampu melihat saya keindahan ...

Cik Esah said...

like bintang.....
but never get one!

diskriminasi ka?!

Cik Esah said...

manis jelita si anak dara
bukan curiga, cuma waspada

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

internet memang selalu spoil la...

LiFe KaMi said...

syahdu sungguh,
jom tengok cerita kejora dan bintang plak..:)

A.s.t.i.n.a said...

Janganlah mengagumi umpama bintang..
jauh bersinar tapi dekat hangat bara menyakitkan..
bagai lampu plorosent pun ok..

ch!natsu said...

semoga.. kamu dpt jd bintang di hatinya.. aminn.. =)

Penyair SenjA said...

ada bayang yang tak pernah pergi
ada nama yang selalu mendiami
ada seutas wajah yang menerangi
pada hati
bangkitkan semangat diri
untuk lalui hari-hari
ok ensem....semangat...;)

si para para said...

@KUREKURE COMEL

doa doakan supaya semuanya di permudahkan

:)

si para para said...

@e. indah

sudah bahagia bila cuma dapat memerhati...

:)

si para para said...

@Cik Esah

cuba dapatkan satu bintang hati


:)

si para para said...

@Cik Esah

hehe

tq

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

cuba biasakan diri sekarnag...

si para para said...

@LiFe KaMi

jom

:)

si para para said...

@A.s.t.i.n.a

hehe betul jugak tu,
tapi nk bintang jugak

:)

si para para said...

@ch!natsu


amin :)

si para para said...

@Penyair SenjA


semangat..semangat :)