Tuesday, February 22, 2011

KATA KATA DARI SESEORANG YANG TIDAK MENGERTI MAKNA CINTA



"terasa kosong di dalam fikiran ini.. untukku mencurah erti... sedangkan berselirat di sini... hidup ku sedang di uji... dan juga mereka yang merasa kecewa... pada hati yang di cintai...
aku jatuhkan air mata itu... buat merawat luka... memang pedih yang di rasa... saat di toreh pada semua rasa yang pernah aku berikan... tak terkata... aku melihat dalam hiba...

hati...bagai hancur berkecai... dan jiwa sedang meronta... minta di bebaskan segera... dari permaian ini... kerana terlalu jelas...aku di halang dari cahaya itu.... 'dia' gelap dan tak terisi..."



cikgu: ok munir.. baca rangkap yang seterusnya.....

munir: "aku mulakan langkah... mencari satu arah... yang selama ini aku tinggalkan... kerana jiwa buta... aku gagal menilai permata... bersinar di depan mata...
maafkan aku atas segala dosa...atas segala tutur kata... atas setiap inci pergerakan... atas setiap kesalahan... atas sedetik kelewatan.... atas segalanya yang membawa aku ke neraka jahanam...

kini...harapanku agar 'dia' berseri... segar dan hidup mewarnai diri... kerana 'dia' itu amat penting bagiku... untuk memandu jiwa ke arahNya..."

cikgu: ok bagus..kamu boleh duduk... minggu depan kita baca bab ke dua pulak ye murid murid..

murid: baik cikgu...!!!






.: terasa bisa duri semalu... tak seperti luka di hati..

26 comments:

white rose said...

sape2 yang tak tahu makna cinta tu?

jom bawak dia g rendam kat kolam hotel cinta syg di sg petani kedah...

hahahaha...

e. indah said...

lisan saja tak cukup untuk faham rasa sebenar cinta itu ....



sebelum bab kedua bermula, harapnya cikgu dan murid2 lebih dewasa ....

si para para said...

@white rose

err nak g rendam betul betul ke ni..

si para para said...

@e. indah

betul..lisan tak cukup...tapi usia jugak bukan batu ukur bukan...

KUREKURE COMEL said...

hargai cinta bila dia berada di sisi kamu....


jika kamu terleka....habis sudah..
penyesalan akan menghantui hidup kamu....



perhhhh mina!!!....hehehehe....

si para para said...

@KUREKURE COMEL

perhhhh mina!!! hehe
betul tu...aku tak kecewa...

Nora Shahaira said...

ada pepatah dari member di FB..


Cinta umpama kentut..jika disimpan menderitakan..diluah, sungguh melegakan..

walaopun ntah apa-apa..tp betul la kan...hahahaha

cemomoi said...

ada orang kata;

cinta macam taik kucing, bio pon dikambus tetap berbau juga

skandaLdariLangit said...

biar betul ada teks macam tu.

oh. cinta itu apa?

yang tahu cinta itu sinonim bagi kesakitan.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hargai lah selagi ia bersama...

Cik SHiNJU said...

As salam...

Semoga 'dia' kembali bercahaya dan terisi... :)

A.s.t.i.n.a said...

semalu bisanya tidak lama..
datang si mawar kelak.. berhati2 jgn memetik lalu... ingatlah akan bisa semalu..

Heidi Shafiq said...

wah layan.. :)

Fiqas said...

salam kenal ...

pertama kali sy kesini .. dihidang oleh n3 yang mendalam dan menusuk kekalbu...

shameel Iskandar said...

cinta yg dipandu oleh PENCIPTA.

Itulah cinta yang membawa bahagia.

Itulah cinta Yang membawa damai di jiwa.

cemomoi said...

kena bukak akademi cinta pulok doh

si para para said...

@Nora Shahaira


hahahahahaha sakit perut ni...
bau tu sama sama nikmati..hahahha

si para para said...

@cemomoi

hahaha banyak betul pepatah moden..
tapi betul jugak.

si para para said...

@skandaLdariLangit

lepas sakit, baru kita tahu nikmat bahagia..

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

hargai sebaiknya..

si para para said...

@Cik SHiNJU

amin...

si para para said...

@A.s.t.i.n.a

rela terkena semalu untuk mendapatkan bunga..

si para para said...

@Heidi Shafiq

:) zasss

si para para said...

@Fiqas

semoga ada yang ke dua kali...

si para para said...

@shameel Iskandar

cinta ilahi kekal abadi..

si para para said...

@cemomoi

hehe pulok doh..