Thursday, February 10, 2011

TAKKAN KU BIARKAN SENYUMANMU LAYU



kuntuman senyumanmu itu
bagaikan sekuntum mawar merah
segar tiada layu
berkilau di sapa cahaya
menarik perhatian kumbang di sana
akan ku siram mekarmu
ku petik nanti mengisi ruang hati
siang dan malam akan ku jaga selalu
ku bingkaikan di dalam sanubari
agar esok dapat ku tatap lagi
beserta harumannya
merangsang setiap pancaindera
ingin sekali aku miliki
menjadi hak peribadi
terjaga dan terpelihara




>>link korang aku tak tepek lagi..tak sempat nak carik gam...nanti ada masa aku tepek ye...sape nak suruk aku tepek jugak, sila pergi sini....


p/s: malam tadi aku mimip kawin..lagi best dari mimpi nikon.hehe


14 comments:

Kakzakie said...

Salam si Para Para,

Kenapalah hanya sebuah mimpi
kalau ianya di alam nyata
pasti si para para menyesal
mengakhiri zaman bujang lambat sekali :)...

Kunang-Kunang said...

Mimpi kawin, dah sampai masalah tu.

shahjiehan said...

wahh..mimpi kawen tuh... kene mandi wjib nih...hahha

Cik SHiNJU said...

ah sudah...mimpi kawen plak dia..
kecik ati nikon..heheh

Nora Shahaira said...

masih ada kah kumbang yang menjaga,
sang kuntuman indah di taman bunga,
yang berkeliaran hanyalah
kumbang yang idamkan manis bunga
lalu dibiarkan terkulai tiada berjiwa

melatidaisy said...

hargai apa yg ada, bila dah x de menyesal x sudah plak nanti :)

p/s: kawin nanti jemput la, dekat je kot.hehe

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Smile just that little smile
That makes my heart go week,
Smile just once before i pass
Your radient glow i see and weep

Smile that perfect smile i love,
Smile, free me from pain,
Smile, take me up above
Just smile, I'l fly above the rain

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mimpi ko semakin merapu...

cik fiza said...

bunga yg dijaga dgn baik insya Allah takkan layu..
tapi kdg2 kumbang yg hinggap x perasan yg si kumbang melukai bunga tu...
lalu gugurlah bunga sebelum layu..

ghost writer said...

kita takkan dapat memiliki senyuman berkekalan dari sekuntum mawar selepas kita petik..kerna saja dia pasti layu dan kering...tapi momennya pasti kekal dalam ingatan saat dibingkaikan di hati.

Azza Firza said...

amboiii abang, jiwang nmpk, hik

KUREKURE COMEL said...

yeyyyyy...xsbr nk tk pic kawen sipara para...hehehe

white rose said...

hahaha...
aku nak gelak jap...

bile plak kau mula berjiwang2 nih?

Nadia Mashuri said...

wah..
puitis gitu..
=)