Sunday, March 20, 2011

BERITA YANG TAK DI SANGKA

SEDIH



pagi yang inda..ceria.. tapi pagi itu aku ada sikit sakit sakit badan.. tak larat.. mungkin tu perkara biasa.
tapi sudah lama berlarutan...

dan tiba satu hari..aku pergi jumpa doktor pakar.. periksa.. dan keputusannya begitu mengejutkan.. aku mengidap satu penyakit kronik...

sedih..sayu..tak terkata..hari hari aku kerja di bahagian kesihatan..hari hari mengadap ubat.. tapi bila dapat berita macam ni..hati mana tak sedih..

betul..semua ni satu ujian..tapi hati yang menahan..sangat hebat bergolak didalam...kalau korang semua di tempat aku apa yang korang rasa...

itulah yang aku bayangkan..jika aku di tempat dia...aku tahu kau tabah..tapi air mata itu..tetap menitis walau sekuat di tahan..aku harap kau tabah..sabar..dan mudah mudahan..kau di beri kesembuhan...




aku tulis masa rehat kejap ni..aku sangat sedih bila dengar berita ni...ok.aku nak sambung kerja..aku tak terjah lagi blog korang. nanti ada masa aku terjah.


p/s: hargai nikmat sihat sebelum datangnya sakit..

14 comments:

white rose said...

dugaan buat dia...
taks sama seperti kita membayangkan...
dia yg tanggung sendirian je...

kita doakan mudah2an dia tabah menghadapi ujian & dugaan ini...
semoga penyakitnya juga bertambah baik & kembali sehat seperti biasa...

KUREKURE COMEL said...

sakit pe?hope pulih sedia kala....takmau sedih2 ye...


mkn ubat..huhuhu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

beringat...

Nasriq said...

sangat menghargai masa sihat sekarang ni...

Novelgurl said...

Salam..sakit apa tu ?

Ic3 Juli3tt3 a.k.a Akit said...

Anggap sbg dugaan. Dugaan Allah bagi pada semua hamba Dia cuma lain-lain bentuk dugaan tu, yang mampu ice ucapkan ialah semoga cepat sembuh. Tabah menghadapi dugaan ni.. Berdoa.

AkuMuzikFilem said...

ingat 5perkara,sebelum 5perkara. >sihat sebelum sakit<

zati embong said...

huhu..selagi belum terlambat nk pulihkan,kena berusaha..

yusuf mujahidin ™ said...

semoga cepat sembuh bro
moga bsabar ujian dari Dia
semoga dipermudahkan. Ameen

skandaLdariLangit said...

kenapa ni? kenapa??

missgee said...

Dugaan dari Allah pasti ada hikmahnya..
Harap dia lebih kuat..
Tabah dan sentiasa berdoa..
Semoga Allah melindunginya..

april said...

hujung hidup tak semestinya sakit.
dan kadang saya terfikir,
mungkin lebih baik mati dengan penyakit.
bukan apa,
semua orang akan mati kan.tapi bila kita tahu kita ada penyakit berat,nyawa terasa makin menyingkat,mungkin kita akan lebih bersedia.lebih banyak menginsafi hidup.
hurm.
tapi memang pun,sakit itu satu ujian yang sangat besar.lagikan sakit gigi saja pun sudah cukup tersiksa.apatah lagi penyakit kronik.

hurm.

ghost writer said...

aku cuba meletakkan diri aku di tempatnya dan ketika itu aku tidak bertahan sebab aku rasa aku belum bersedia diuji sebegitu dengan bebanan emosi yang sentiasa menujah paru-paruku...

ada kesakitan yg kita tidak dapat gambarkan...

ada kesihatan yang kita tidak dapat hargai..

cemomoi said...

tumpang sedih juga