Sunday, March 20, 2011

RAHSIA PIRING HITAM

RAHSIA


piring hitam itu aku pasang kembali. cerita lama. masih segar. memang tak jemu jika di ulang pasang berulang kali...


tapi sayang. kesan calar itu masih tak hilang. merosakkan perjalanan cerita. lagunya menjadi sumbang...


aku gilapkan kembali. agar hilang kesan calar itu. perlahan lahan aku simpan ke dalam almari. terjaga rapi...


dan mungkin. esok atau lusa. aku akan pasang kembali. hayati cerita lama. sebagai pengajaran...




piring hitam sebuah memori
satu satunya kepunyaanku.

20 comments:

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

wah klasiknya..

gabanMorka said...

tak pernah ada

tapi aku teringin ade satu

tp dh ade piring

kene ada pemain piring lak

haish

si para para said...

@Nazsabrina Iman Zulfikar

klasik tu yang mahal dan bernilai..

si para para said...

@gabanMorka

dapatkan segera selagi stok masih ada.
:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

old skul la lu bro...
:)

ghost writer said...

best giler kalau ada piring hitam dalam simpanan...sangat2 klasikal.

white rose said...

jiwa nostalgia lak kau ni munir...
aku xde pun piring itam tu...

sugar2 kapas strawberry said...

wah rasa mcm kembali zaman dulu2 plk

zati embong said...

klasik betul..

apa2 je yg mmg susah kita nk dapat balik,haruslah jaga betul2..

Faaein Himura said...

wah.. mesti cerita cinta kan..

masa kcik2 slalu main baling2 piring hitam...

KUREKURE COMEL said...

piring hitam yg tidak blh dipegang la ni...hihihi....


tp blh dilap.....fuuuhhh....

Cekodok said...

wah.. simboliknya... sebuah kisah lama yang menjadi sejarah... mungkin sejarah berdarah.. hehe.. namun tetap menjadi pengajaran.. kekeke

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

hehe terbaikk

si para para said...

@ghost writer

betul...sangat bernilai sekarang ni..
tapi bagi mereka yang hargai..

si para para said...

@white rose

kadang kadang kena undur selangkah ke belakang kak..hehe

si para para said...

@sugar2 kapas strawberry

kembali kepada petak pertama..

si para para said...

@zati embong

betul..jaga baik baik sebelum hilang ingatan.hehe

si para para said...

@Faaein Himura

betul...sama la..ada satu..yang besar..sekarang dah pecah..sangat sedih

si para para said...

@KUREKURE COMEL

hehe betul tu..boleh di gilap kembali..

si para para said...

@Cekodok

piring hitam tu paling mahal...
di dalam ada cerita pengajaran