Wednesday, April 6, 2011

SINARKU ADALAH CAHAYAMU




berhenti melepaskan lelah.. di bawah pohon yang rendang.. tapi sayangnya tidak berbuah..

bersandar pada perjalanan waktu..angin lalu membawa aku ke masa itu.. saat aku bersamamu dahalu..

sinar mentari senja sempat menguris hati.. bila semuanya pergi membawa haluan sendiri.. hanya aku masih tertinggal di sini..

gelap datang..membungkus alam.. terlihat bintang bintang.. bulan yang bersinar terang..

oh.. engkau adalah matahari itu.. dan aku adalah bulan.. walau kita berbeza sempadan.. kita tetap seiringan..

kerana..dengan cahaya itu aku bersinar...





kalau orang ciplak korang punya tulisan, korang suka tak?
aku? emmm rasa sedih je..




JOM TERJAH BLOG KUREKURE COMEL

24 comments:

KUREKURE COMEL said...

si parapara ni udah mula sedih semula ek...nasib baik matahari memancarkan cahaya kpd bulan itu kan..kan...



mina tak suka...sbb rasa mcm....ehh..mina tak melalui lg...
tp geram jgk lah....

Cik TeN10 said...

ciplak ?? xsuka !! huhu

Miecyber said...

Tak sauka kalau diciplak tanpa izin...


Serangga menu utama masa depan

e. indah said...

"kalau aku sdiri malap redup tanpa sinar, bagaimana hendaku berikan cahaya pada hidupmu"...

aku pun kegelapan

cemomoi said...

sapa mamat tu... selekeh beno buat kija gitu

Wuucin Kimora said...

Hurmm.. wuucin nk jd matahari tu boleh?
hahahhahahaah ;p

Nadia Mashuri said...

tak suka lah kalau orang ciplak..
pernah kena dah..

Hampasnyior said...

"kalau orang ciplak korang punya tulisan, korang suka tak?"

hell no!

walaupun karya kite, kite tulis pakai kaki, tapi itu adalah hak kita,

gua mmg marah benar aksi ciplak menciplak ni.

ghost writer said...

tetap berada dalam galaksi..

biarkan ia menurut apa yang telah diperintah.

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

huhuhhuuh..mesti la tak suka

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ciplak lak...
xasli la...
adus...

Inspirationalefeks said...

haha kalau ciplak tu dah macam bill gates, bak kata clone is the best ... entahlah bro .... apa yang memuaskan kita adalah bila ada yang terharu dengan tulisan kita ...

tulisan saya cakar ayam hehehe

Khairul Antasha said...

mana lah cahaya sy ni

Kunang-Kunang said...

Cantiknya warna-warna di gambar tu.

Semua orang tak suka haknya diambik terutamanya jika tidak dimintak.

Monster Globalisasi said...

aku suka bila orang ambik tapi bayar.. haha.. ada royalti ok juga..

Cik SHiNJU said...

Aku x suke ciplak tulisan org..
Kalau aku suke sajak ko aku mintak izin copy kan? kan? heheh

Mutiara Bernilai said...

walau bebrbeza sempadan,kita tetap seiringan..

suke!

hm?ciplak?

*geleng kepala laju2*

xmo!

skandaLdariLangit said...

dan saya bintang kecil ;)

jemputlah ke teratak lama para2..

entri2 utk sahabat2 :)





p/s : um, suka jika karya berisi nasihat, tapi, sediakan credit... bukan mudah nk buat kan.

KHRLHSYM said...

tak suka, kenapa para-para? ada orang ciplak ke?

aLieF si Muncung ManiS said...

dan daku ialah bintang yang memagari bulan..hahha..ciplak???kalau diaorang minta izin sebelum ciplak,,tak ape...huhu

Cekodok said...

adesss.. bab2 puitis ni kena tunggu ada mood baru leh komen.. adess..

ada orang amik ke... takde bg kredit ke.. sunat je.. kekkee... gua tak kisah pon.. hehe

NICK IRFAN said...

aku ok je nak ciplak pun x kisah sbb rasa femes la plak? haha

beautiful_rose said...

bagaimana mahu diberi cahaya sedangkan diri juga tidak berputar pada paksinya.







ciplak karya?
~sigh~
apa yang seronoknya bermegah bila dipuji atas kesusahan orang lain.tak bolehkah minta izin dulu.penat betul bila berhadapan dengan orang2 macam ni.

AkuMuzikFilem said...

mahu lagi ditanya. memnag aku anti. kalau kau senyap lagi orang buat. ada pape roger jela