Sunday, April 10, 2011

LANGIT SURAM HATIKU MURAM



musibah melanda menyedarkan kita
kerana kita selalu alpa kepadanya
nikmat yang sempurna buat aku terleka
lupa untuk lafazkan syukur pada pencipta

sedikit cuma diri ini di uji
namun hati ini hancur meratapi
baru tersedar aku punya kekasih
tempat mengadu meluahkan sedih

mudahnya aku untuk kau binasakan
diri kerdil ini sentiasa lakukan kesilapan
namun masih lagi kau beri aku kesempatan
untuk baiki segala kekurangan

kasih sayangmu memang tiada ganti
hanya diri ini tak bisa menyedari
akan aku hargai segala yang kau beri
bermula dari mula hingga akhir nanti


layakkah kita bersedih dan menyalahkan takdir saat kita di timpa musibah sedangkan kita gembira dan tidak bersyukur saat kita di beri nikmat?


p/s: offline




:(

18 comments:

KHRLHSYM said...

nice one. kita tidak layak salahkan takdir kerana kita sendiri bergembira tidak bersyukur.

e. indah said...

langit malam ini juga suram,
sangat kelam mengandung hujan
sekejap lagi aku akan basah

Nadia Mashuri said...

manusia selalu alpa bila di beri kesenangan

AkuMuzikFilem said...

aku juga si lalai tersebut

white rose said...

salam si para2...
sehat ke?

mengapa ni?
ade masalah lagi ke?

KUREKURE COMEL said...

hhhmmm...kekasih sementara or abadi?
hope mood smile ye...

ghost writer said...

sedikit pon tiada kelayakan itu...

tapi itulah kita manusia yang selalu memberontak kalau disentak..tapi jarang berdengkur kala nikmat yang dibagai tak terukur..

Wuucin Kimora said...

Tidak... adakah mlm nie kita punya rasa yg sama?

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tidak layak...
sebab kite alpa apabila kite senang...

Wahidah said...

La tahzan ...aperpun yg berlaku keep on moving..n redha la dgn setiap ketentuanNYA..insyaAllah segala urusan pasti dipermudahkan

Cik TeN10 said...

jangan la sedih2.. malah patut bersyukur krn menjadi insan terpilih utk menerima ujian.. itu menunjukkan Allah sygkan hambaNya.. lalu diturunkan ujian bg menguji kesabaran hambaNya dan juga memberi peringatan supaya tidak mudah lali dan alpa..

p/s : ade prob ke?.. knapa sejak kebelakangan ni antry sedih2 je?..

kiwi said...

setiap yg terjadi tu msti ad hikmahnye..Allah x kan menzalimi hamba2nya ^^

Kunang-Kunang said...

Salam Para,

Ujian mematangkan kita lagi.

Cik SHiNJU said...

Jawapannya x layak..heheh

cemomoi said...

pujuk ati: Allah kasih kita dengan ujian tanda Allah ingat kat kita

aLieF si Muncung ManiS said...

macam utk someone je puisi ni..huhuhu..nice one

Miecyber said...

Setiap kejadian pasti ada hikmahnya...

Tenaga Turbin Angin di Uruguay

Monster Globalisasi said...

takdir tu mengajar kita..