Monday, May 9, 2011

KU CARI




cuba ku selami sedalam hati
mencari rasa yang tulus suci
saat sakit dan aku terpaksa
senyum manis menutup duka

adakala aku rasa bersalah
di luar indah di dalam punah
masih lagi aku mencari cari
di mana rasa yang tulus suci

sampai bila harus menipu diri
rasa ini harus di buang pergi
aku selami sedalamnya hati
ke mana rasa tulus dan suci


kadang kala semua tidak menjadi
sia sia sahaja apa yang aku perolehi
sakitnya hati tak tertahan lagi
namun senyum masih berseri

sukarnya untuk aku jumpa
bagai mencari sebutir mutiara
kedasar lautan ke ruang angkasa
namun usha ini masih hampa




susah kan nak dapat sifat ikhlas bila kita tertindas.. bila kita banyak kerja.. rasa buat kerja macam terpaksa je..

ikhlas tu penting.. kalau buat kerja tak ikhlas... tak bagus kan..



untuk anak nurimanja... saya tak berdendam pun dengan blog ayah saudara.. saya maafkan dan halalkan semuanya.. saya tahu bukan silap saudara kan... mungkin silap saya jugak.. sepatutnya kena tulis dilarang plagiat/ciplak... maaf sebab tak balas email kamu lagi.. sebenarnya saya tak berapa pandai guna email.. siyes.. saya tak pernah guna.. cuma tahu reply je.. tu pun baru2 ni je terguna...harap saudara tak kisah saya tulis kat sini je.. kiranya semua yang terjadi tu kita ambik iktibar.. yang lepas biarkan lepas.. harap kita dapat bersahabat di alam siber ni.. 





maaf semua.. Bz datang cari aku...

8 comments:

intan.maisarah said...

saya doakan kamu
baik baik sahaja


:)

M a W a D D a H said...

dengar ye aku nak nyanyi...

"buang yg keruh, amek yg jernih, baru teguh pribadi"....

lautan yg dalam jgn disangka tiada buaya...


eh..ade kaitan ke dgn entry ni? huhu

cemomoi said...

perenggan akhir tu... moga konflik tak berpanjangan

Titisan Hujan said...

keikhlasan..
betol..mmg sgt sukar utk m'ikhlaskan diri terutama pd pkra yg kt xsuka.

tp mgkin apa yg kt xsuka tu sbnrnya adalah yg tbaik tuk kita.

pape pn moge hbgn pshbtan kalian trus terjalin.^^,

jiwemude said...

tu la...ikhlas memg pentg kan...tp nak dpt rase iklas tu yg susa..hmm

ghost writer said...

macammana kita nak dapatkan keikhlasan kalau kita sendiri tidak ada rasa ikhlas.bagaimana kita mau dapatkan rasa yang tulus suci kalau kita sendiri tidak tahu apa itu tulus suci...

deAnza-wAnda said...

same lak tajuk ne ngan si ghost..ade jodoh ni korang..haha...

Wafi said...

ikhlas tu begitu halus, hanya Allah yang tahu..