Monday, May 9, 2011

TAK PERNAH




biarku telan semuanya
pahit dan luka kisah semalam
asalkan saja kau bahagia di sana
bersama insan yang kau sayang

bukan sengaja aku mengungkit kembali
sejarah kita yang lama telah pun terjadi
aku di sini cuma teringatkanmu di sana
saat terlihat gambar wajahmu di minda

kini dirimu telah pun berpunya
aku di sini hanya berair mata
mana kan mungkin untuk aku lupakan
dirimu yang pernah menjadi pujaan

biarku putar laju roda waktu
agar dirimu tak selalu di hatiku
berat sekali untuk aku menerima
kau pergi meninggalkanku begitu saja



emm jarang kan aku buat puisi macam ni.. sekali sekali nak jugak berfeeling..hehe tapi ni cuma rekaan semata mata ye.. tak ada kaitan dengan diri sendiri.. sebenarnya aku tak suka buat puisi pasal cinta atau yang seperti di atas.. ok dah la tu. moralnya, carilah cinta yang kekal abadi..

oh satu lagi.. aku skrang dah melangkah ke alam sebok... komen dan jejak korang aku dah lama tak balas.. sory sangat.

untuk anak nurimanja.. maaf ye..saya masih tak balas email anda.. nanti ada masa ok saya balas ye..


last, selamat hari ibu kepada semua wanita yang bergelar ibu, mama, mak, umi, mami dsb.. lelaki tak termasuk ye...

15 comments:

KHRLHSYM said...

tidak dihati tapi selalu jadi diminda, biarpun putar laju rodanya, jika masih diminda semuanya seperti semalam.

Inspirationalefeks said...

aku pun terfeeling, termenung jauh teringat kepada seseorang yang harus diingat tapi gila bila teringat :) ... selamat berjaya dalam alam sebok! hahhaa

r-5 said...

huhu, si penyair berpuisi? memang sudah menjadi makananmu sahabat. nasib ada penerangan dibawah, nyaris ku igat kau sudh jatuh cinta. haha

NadjwaRedzuan said...

saya suka..

si para para said...

@KHRLHSYM

betul tu..kadang2 makin kita cuba nak lupa makin ia melekat di hati...
tu yang sakit tu..

si para para said...

@Inspirationalefeks

hehehe kita sma2 sebok kan...
ehem2 terfeeling kemana tu..
kekasih lama ke..hehe

si para para said...

@r-5

hehe jatuh cinta sudah...
rasa teringin nak bermain dengan perasaan sikit.. tapi sebenarnya tak berapa suka...
cuma yang ni idea dtang dalam bentuk macam ni..hehe

si para para said...

@NadjwaRedzuan


:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

settle kan hal penting dulu k...

ghost writer said...

kalau dia sudah dipunyai oleh orang lain..maka perbanyakkan riadah.

Anak Nurimanja said...

maaf lagi sekali buat saudara sbb ada anak buah sy plagiat sajak saudara lps ni mmg sy bernazar demi Allah xkn ada sajak sudara lagi di blog sy smpai bila2 sy dah beri amaran kpd mereka itu janji sy... harap maafkan blog ayah sy tu...

Wahidah said...

good one la..enjoy ur bizi day yea enchik pepara..:p

NAJ HEBAT said...

rasa tenang. mata tertancap lat langit, depan pula laut luas.

Mana mungkin ilham tak dapat kan?


:)

Faaein Talip Roy said...

wah.. jiwang.. eden tak reti jiwang2 ni.. hehehe...

intan.maisarah said...

mana mungkin dapat lupa
kisah semalam. :)