Tuesday, May 10, 2011

MUNIR - DIET




di suatu pagi yang tenang sepoi sepoi bahasa... di sebuah klinik.. 

setelah 2jam menunggu.. ting tong...4023..bilik 4......

seorang budak lelaki yang murung dan keresahan berjalan lemah menuju ke bilik 4..





di dalam bilik 4...maka berlakulah perbualan seperti di bwah..


doktor: kamu sakit ape?

munir: err saya tak ada selera makan doktor..

doktor: oh patut la berat kamu makin kurang..

munir: betul tu doktor.. seluar pun banyak yang longgar..

doktor: saya tengok ok je seluar kamu pkai tu...

munir: err ni seluar adik saya doktor..

doktor: hmm ok saya bagi kamu ubat..nanti pergi ambik kat farmasi ye..



di bahagian farmasi....

ting tong...6033 kaunter 6..


aku: munir kan..

munir: err ye.. mana tahu nama saya ni..

aku: tengok gaya dah tahu.hehe

munir: ?

aku: ni ubat tambah selera makan.. makan 1bijik, 4kali sehari.. tapi kena makan ubat ni lepas makan nasik.

munir: 1bijik 4 kali sehari?

aku: ye.. 4kali sehari selepas makan nasik.. makan nasik tu sampai kenyang dulu baru makan ubat..

munir: ok. terima kasih...

aku: same same


lepas munir berlalu pergi, aku pun gelak sepuas hati..hahaha


ok, moral? cari sendiri ye... hehe



oh jap, cerita ini adalah rekaan semata mata..

21 comments:

Khairul Antasha said...

ubat tmbah selera mkn yeee... tp kena mkn smpi kenyang dulu br mkn ubat..haha

Kunang-Kunang said...

Macam2 yer,

Ada orang cari ubat nak selera makan, ada orang cari ubat supaya tak ada selera makan.

Zulkifly Omar said...

dah mkn 4 kali sehari.. hoho..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hahaha...
mcm2 ko nieh...

KHRLHSYM said...

cerita munir sentiasa best. hehehehe.

KHRLHSYM said...

moralnya jangan mudah percaya kehkehkeh. hahaa. =.="

KUREKURE COMEL said...

sengal..hahaha...mcm takde fungsi pun ubat tu..hehehee...

AizA said...

hahahah... aiza x bleh pick up apa moralnya... tapi yang penting... cerita ni kelakar... hahahahah

deAnza-wAnda said...

hahaha.. mengong.. bertambah la selera makan die pas nih... huhu..

Titisan Hujan said...

ubat telah diperguna-gunakan
demm....

aida4eva said...

ubat ape lah tu agaknya..

mkn smpai 4 kali..hihi

mana tak selera makan nanti~ cis cis cis

Pijahh' de-Arr said...

ubat kurus ade.?

heheeee

HEROICzero said...

jgn tipu hati yang suci ! hahahaha.

zati embong said...

makan smpai kenyang baru leh makan ubat?

jawabnya xmakanlah ubat 2 O.o

blog-tips-kurus said...

selalu gagal abeskan ubat yg doktor bagi.. (sori, off topic!)
:-)

Cik TeN10 said...

ubat sebiji je tp 4 kali mkn? ishk3

Nadia Mashuri said...

hehee..
=)

alexa yussida said...

ubt tuh placebo je...yg pntg mkn 4x smpai knyg..hehe

BillyNain said...

haha..speachless kejap td

Wuucin said...

ok wuucin pending ;p

Bella One ♥ said...

funny (!)
moralnye makan banyak lau nak chubby blk. ngee ~