Monday, August 29, 2011

RAMADHAN


kakinya hampir saja melangkah pergi.. saatnya terus berdetik detik tanpa henti.. memungkinkan aku menahannya dari terus berlari... inilah yang telah di tentukan.. kehadirannya seperti merpati putih yang hinggap sebentar di dahanan.. aku sempat melihatnya... tapi tidak sempat untuk menyentuh dan membelainya..

duduk termenung lagi.. mengira gira waktu..mencongak congak angka.. dapatkah aku bertemu dengannya semula.. di dalam liku liku hidup yang perit penuh dugaan dan kejutan.. mampukah aku bertahan.. andai suratannya menjemput aku pergi.. mungkin ini yang terakhir kali..

kita ini insan terpilih..lahir kedunia kerena di pilih..dan aku di sini kerana telah di pilih.. ingatkah lagi saat ia berlumba lumba sesama sendiri untuk menjadi juara.. kita lah si juara itu.. kita lah yang membesar dari sekecil kecilnya menjadi seperti sekarang.. kita lah yang terpilih..

di bulan ini segala kelebihan di beri.. segala ganjaran di kurnia... segala nikmat di janji... tapi sayang untuk kali ini.. aku tidak terpilih untuk berada bersama mereka.. kecewa.. mungkin sahaja seribu alasan boleh di beri..tapi akhirnya aku juga yang rugi..

di penghujung ramadhan ini aku bermohon dan berdoa semoga ini bukan ramadhan yang terakhir buatku...






hargai kehadiarannya.. sebelum ia pergi selamanya... rindui pemergiannya.. moga moga kita akan bertemu dengannya semula..


6 comments:

Monster Globalisasi said...

moga2 panjang umur jumpa lagi.. hapan akan datang lebih baik dari hari ini dan seterusnya..selamat hari raya komrad..

maCy said...

dan kali ini sangat menangisi pemergiannya. semoga ibadah tak terhenti tatkala ramadhan cuma..

salam aidilfitri para2.

di cekerawala lama, para2 antara pembaca setia, juga sahabat yg tiada galang gantinya. walau tiada bersua muka, kata2 sudah cukup buat pembakar semangat. moga hati dan kaki ini tidak lenguh berdiri..

*big hug*

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Selamat hari raya sang para para

Cik TeN10 said...

semoga dipanjangkan umur utk bertemu Ramadhan pd tahun hadapan.. insyaAllah.. =)

nelly said...

Nelly The Strange nak wish SELAMAT HARI RAYA !
:)

ch!natsu said...

insyaAllah.. salam aidilfitri para-para.. maaf utk slh dan silap..