Thursday, January 19, 2012

Hampir



hampir terpisah jasad dan nyawa
sedikit pun tak pernah kau duga
hidup indah terasa baru bermula
tapi kini kau di jemput ke sana
semua melayang di depan mata
yang di kejar dan yang di cita
apa guna kau kasihkan dunia
akhirnya di tinggalkan begitu saja

dan kini kau terjaga dari lena
mimpi ini mimpi yang nyata
mengalir air mata pun tiada guna
seribu sesalan sudah tidak bermakna

andai ajalmu di tangguh seketika
adakah mahu kau ubah semula
atau masih teruskan cara hidup lama
atau mungkin kau kelemasan selamanya

10 comments:

Cik TeN10 said...

emm.. time masih ada waktu asyk tangguh je.. xpe esok masih ada kononya padahal kita sdri pun tak pasti bila naywa kita akan ditarik kan.. peringatan utk dri sdri..

pssttt.. boleh je nk buat lebih.. tp tuan yg buat lah yg telannye nanti.. hihi :))

Wahidah said...

kdgkala bila kite diberi peluang kite tk gunakan peluang yg ada sebaiknya..sebaliknya bila peluang itu tiada kite menyesal sesesalnya...

oopss..larik topik eik..:)

As usual..Si Para2 Sakura ne bijak berpuitus bermadah kata...thumbs up la..

Bidadari Syurga said...

aduh. lama tak menghadam puisi. makanya aku mengambil masa yg lama untuk mencari isinya...

..Wardah Biru.. said...

Rugi..rugi la mereka...
Andai mencari kesenangan di dunia..
Namun soal akhirat diendah dibiar begitu saja..
Menyesal..menyesal tiada guna..
Bila roh dan jasad sudah terpisah.

Cikgu Jaja™ said...

xsemua org pandai membagi masa..

r-5 said...

semoga peluang yangada tidak dipersiakan.. :)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

mati itu pasti...
selagi punya masa dan ruang penuhkannya dengan amalan
ya,selagi sempat bernafas.

maCy said...

nukilan para2 sentiasa melemaskan macy dalam pemikiran yg tiada sudah..

cuma saat ni terlintas biar jasad terpisah nyawa biar sesal baru tergerak. tapi kalau dah terpisah jasad dan nyawa nak menyesal pun tak sempat dah..

hanaahmad said...

hargai sementara ada. ;)

intan.maisarah said...

hidup ini penuh dengan pilihan
terpulang pada kita untuk mencorakkan kehidupan kita serta takdir kita bukan.
:)

lama tak kesini