Saturday, March 20, 2010

AKU INGIN MENJADI PENSEL




buku tersusun rapi
tempat aku menulis diari
kisah hidup di dunia ini
aku coretkan sepenuh hati
pensel itu kegemaranku
setiap masa menari selalu
dia menjadi teman setia
mencatat rahsia penuh rela
aku menulis apa sahaja
tanpa ada yang memaksa
pensel aku turut gembira
dapat berbakti pada temannya
dulu panjang kini kau pendek
aku asah menjadi renek
bila salah kau tolong padamkan
kau pemaaf segala kesilapan
matamu itu semakin tumpul
aku menulis tak teratur
tanggungjawab itu harus kau pikul
mengajar aku erti syukur


jadilah kita seperti pensel

setia pada tuannya - sentiasa ada bersama seorang penulis (teman)
tidak pernah melanggar arah - ikut apa yang di tulis
sanggup berkorban - mata karbon di gores untuk berbakti
tinggalkan kesan/tulisan untuk manfaat semua - kata kata berharga/ilmu
pemaaf
- padam setiap kesilpan yang di tulis

yg lain lain pembaca boleh fikir sendiri ye...hehe

17 comments:

ice juliette said...

huhu! nk jadik pensel en.fauze la.. leyh berbakti pd tuannye.. hihi

NuR said...

penuh dgn isi tersurat dan tersirat..
syabas...

jane said...

huhuhuhuhu
lama tk prcaya pd pen or pensel









ekekekekke
cerah gile mata aku masuk sini;)

zaizax said...

x mau jadi pensel 2B..nnt makin guna, makin kena asah, makin pendek, pastu org dah tak nak guna

si para para said...

ice juliette
boleh boleh..hehe tika kena bertukar dulu jadi pensel...bertukarrr!! opss tak jadi..

si para para said...

NuR
tapi sayangnya saya masih belum dapat membongkarkan lagi semua isi tersebut..

si para para said...

jane
hehe hargailah pensel..
masa kecik kecik kita selalu guna..
kita percayakan dia..
besar besar kita guna pen..
pen yg tidak pemaaf...

si para para said...

zaizax
hehe itulah pengorbanan namanya..
macam kita jugak..sebelum kita pergi, kita kena tinggalkan sesuatu untuk di ingat dan di kenang...

pensel..menulis sesuatu hari ini untuk di baca di hari esok...


seperti sejarah...kalau tidak di tulis...mkin kita semakin lupa...
eh dah melencong jauh ni..hehe

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nak jadi pensel "warna"...
mecantik kan lukisan...
hehehee..

budak hitam said...

...............
duduk tmenung dan berfikir...

sI tEDI said...

aku lebih suka pen dr pensel.. pensel asik kena asah jek

ice juliette said...

haha!..
cam nk bertukar jadik otoman je ckp camtu.. hik hik hik..

si para para said...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫
penasel colour...waa lagi cool...penuh ceria..hehe aku suka..

si para para said...

budak hitam
sama samalah kita duduk termenung dan berfikir..err tapi jgn sampai tertidor pulak..hehe

si para para said...

sI tEDI
hehe tu la..lain org lain cita rasa..
tp pensel kalau buat salah kita boleh padam...tak tinggal kesan..
kalau pen susah skit..dah padam pun masuh tinggal kesan....

tiap sesuatu ada lebih dan kurang...kn..

si para para said...

ice juliette
hehe pengaruh tv la ni..sabo je la..

pensel kontot said...

hehehe

mcm aku...

aku kan pensel...tp kontot


hehehe