Saturday, March 20, 2010

KEMALANGAN TAK BERBAU


kepala terhantuk baru kau nak sedar
pecah gelas pecah kepala
tapi sayangnya sudah terlambat
tiada guna otak kau tiada

tayangan percuma lagak ngeri
ramai penonton di kanan dan kiri
bila kau jatuh semua cabut lari
tinggallah engkau tak sempurna lagi

motor laju laju bagai peluru
akhirnya sampai ke destinasi
rumahmu sempit tiangnya dua
tenangkah engkau bila di sana

motormu tayarnya satu
motor mereka beroda tiga
akhirnya hilang kawalan diri
hilang satu kaki tingal satu lagi

banyak kali kau bernasib baik
cilok sana cilok sini
asalkan motor tak terbalik
esok lusa kau cuba lagi

tinggallah nyawa nyawa ikan
katak melompat kehabisan nyawa
elak elak kau kemalangan
setiap masa kau di hina





sedikit mengarut + sedih + kecewa + geram + marah + bercampur baur


err di sini ada satu iklan tidak berbayar...sape sape nak tgk, klik je kat sini.. (promosi blog)

8 comments:

CikGadis said...

ndoh kn org yg ska berlumba nie..
xsyg nyawa..

Aiza said...

tah.. msuk hospital mnyusahkan mak ayah.. hik =)

budak hitam said...

hmm... bile da dpt blumba, yg waras pun blh jd x waras..

pd diorg harga nyawa diorg tu x bernilai lnsg.. klu lelong kt pasar mlm pun org xnk.. sbb tu diorg nk buang nyawa camtu je...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

blog ayu xyah prmote dah...
glamor dah...
hehehehe...

sweeTSour said...

ermmm nk wt cena dh hobi dorg...
marah pn bkn nya dorg nk dgr..huhu..

Cik SHiN~JU said...

erm..klu dorg xcdent lggar pokok ke,masuk longkang ke xpe lg..yg plg
geram klu dorg mengakibatkan kehilangan nyawa org yg x bersalah...skrg ni polis pun dorg rempuh..

ice juliette said...

ermm...
kelajuan mmg 1 kepuasan tp nk berlumba p lew kat tmpt spatotnye.. duhaiii.. huhu


sayangilah diri anda.. ^^
pesanan dr tka a.k.a ice.. >_<

annfrendly said...

elok bagi sajak ni kat mat rempet..hihiiikk