Tuesday, April 6, 2010

YANG DI HARAP LAGI INDAH DARI YANG SEBENAR



masa dalam perjalanan ke ke tengah jaya...tiba tiba aku nampak singnboard...BANDAR KETENGAH JAYA...huhuuu hati aku bersorak gembira..rupa rupanya kat sini ada bandar....hahaha ok. lepas tu aku tanya pakcik kamar aka pakcik driver yg baik hati....

situasi sebenar..

aku: eh en. kamar...kat sini ada bandar ke..? (lepas aku baca signboard tu)

en. kamar: BANDAR KETENGAH JAYA tu nama tempat jer...tak ada bandar pun kat sini...

aku: sedikit hampa...jangkaan aku meleset...diam....





####################################################




kat kawasan ni ada internet..sebab dia punya "antena" lebih kurang sebelah klinik aku ni je...aku bersorak lagi..yiiihaaaa...aku suka hati... tak la terperap je kat sini..kurang kurang aku boleh tahu jugak "dunia luar"...


situasi sebenar....

ada kak jururawat suruh aku buka internet pakai broadband dia...perghh laju siot...series aku cakap...aku bertambah suka hati..membyangkan hari hari yg akan datang...hep hep horey.....

aku try cucuk broadband aku pulak..try connect....ayyaakkk nape aku punya macam siput...tak boleh connect..kadang kadang je boleh....waaaa....apakah semua ni....

rupa rupanya kat sini celcom yg "pegang"...aku pulak pakai maxis....kechewa lagi....





######################################



aku masuk bilik farmasi...hmmm biasa la..k.k kampung..kawasan felda..klinik lama....aku malas la nk cerita macam mana...hari pertama ok...sebab aku masuk kerja dah tengahari...aku suka hati la sebab tak ramai pesakit....tak la "tekanan" sangat....

situasi sebenar......


esok aku masuk kerja pagi pagi dengan penuh semangat...hahaha aku nk jadi pekerja yg baik punya...

pukul 8 pagi....pesakit tak nampak bayang pun...

8.30 pagi...ada sikit sikit...

9.00 keatas...mak oiii ramai giler....macam ada majlis kawin pulak....ramai weh..ntah dari mana diorg ni datang...sedar tak sedar dah dekat pukul 12...waaa begitu menyeksakan.....


########################################

banyak lagi cerita yg "misteri" kat sini...tapi ada yang aku tak boleh cerita..sebab boleh menjatuhkan maruah dan martabat sesebuah agensi..wah macam spy pulak aku ni...

ada banyak gambar..tapi kat sini internet...faham faham je la ye....ada peluang aku sambung lagi....









aku ada hutang lagi satu..pasal jarum..aku akan ingat.hehe






YANG DI HARAP LAGI INDAH DARI YANG SEBENAR..tapi itulah yang terbaik sebenarnya....

12 comments:

chemay said...

penuh liku dan duri perjalanan idup anda kat sni
hehe
sbr ye??
:)

Cik SHiN~JU said...

salam...
maxis mmg cenggitu yek,
kat bandor jer dia ok...
sbb tu sya dh tkr ke celcom...
coverage terbaik dr ladang.... ;)

chokio_nia said...

sgt ske ayat ko yang paling bawah..nak pinjam wat status fesbuk bole??huhu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kenape internet kat sane??
adekah sgt laju???
hehehehe...

cemomoi said...

saborrr... tu je le penyejuk jiwa

Amirah Rashid said...

broadband xbest la :D

ice juliette said...

huhu!
en.fauze keje pe sbenaunye??

kecewa sbb xde bandar.. haha! cian dia... >,<

shameel Iskandar said...

itulah lumrah dalam hidup. Indah yg disangka namun segala-galanya bersalut dusta.

Lagi parah(sorry sebab terbabas dar entry yg saudara bincangkan). ada yg bernama mulia/spt Muhammad kat pangkal namanya tapi akhlak laksana firaun yg gila.

Lagi parah apabila setiap kata yg diujarkan sering tak selari dgn makna yg dimaksudkan.

piewahid said...

selamat btugas d tempat bru...:D

Anonymous said...

dugaan itu indah...
:)

Kunang-Kunang said...

Salam Para-para,

Seronok kat ketengah jaya. Sebenarnya kat mana ketengah jaya tu, walaupun orang terengganu tapi dah berpuluh tahun kat sini, tempat2 di Terengganu akak kurang ariff sebab nama tempah pun dah glamer.

dmx said...

salam...
sipara-para..
wahaha....gelak gak stori tuu
idup neh byk pilihan....
yg paling best....
time tido...he2
kosongkan minda...hu3