Thursday, June 24, 2010

HARI HARI BIASA SEORANG LELAKI


6.30am
bangun..
mood 40%
mandi..
solat..
siap untuk kerja..

8.00am
masuk kerja...
mood 70%....
buat kerja macam biasa...

10.00am
makan..
mood 80%

1.00pm
rehat...
mood 70%...
makan..
solat..
tido..

2.00pm
masuk kerja
mood 50%
sambung kerja..

5.00pm
balik..
mood 40%
rehat...
solat..
tido..

8.00pm
keluar..
mood 80%..
makan..
jumpa kawan..
sembang..

11.00pm
balik..
mood 70%..
rehat..
solat..
on9..

2.00am
tido..
mood 60 %..
mimpi...

6.30am
bangun..
mood 40%
mandi..
solat..
siap untuk kerja..



lebih kurang macam ni la jadual hidup aku sekarang..
sejak akhir akhir ni...aku rasa tensen..bosan..malas..letih..tak bermaya dsb...

aku fikir fikir...rasanya ada beberapa sebab...
1.aku kuat makan...
2.aku langsung tak bersenam..
3.aku banyak tido..

kesan kesan pun aku dah dapat sekarang...
1.seluar jadi makin kecik...
2.cepat letih..
3.otak tak berapa nk cergas..lembab.
4.emosi pun tak stabil..


jadi aku kena cari jalan penyelesaian....
1.bersenam
2.kurangkan makan
3.waktu tido kena jaga

masalahnya...
1.aku tak ada masa nk bersenam..petang petang orang kat sini tak keluar rumah..barangkali semua tengah rehat sebab penat kerja...hari tu ada jugak main bola petang petang..tapi sekarang tinggal padang dgn tiang gol jer...tak ada pemain pun..tak kan pergi kat afrika semua kot...nk jogging pun tak best..tak ada tempat..

2.macam mana aku nk kurang makan ni...pagi memang aku kena makan..tapi bila pkul 10 tu perut aku ni dah meronta ronta...sakitnya...kena makan jugak..tengahari aku makan lagi...biasanya staff lain ajak aku makan..segan pulak aku nk tolak..lagi pun aku mmg makan tengahari...petang aku boleh tinggal la makan..kadang kadang tu aku makan jugak petang..malam memang makan lagi..keluar ramai ramai..pergi kedai...sekarang aku dah oder nasik separuh..tapi rasa tak cukup pulak..hehe

3.tido..adoii...macam mana ni..bali kerja penat...mandi mandi..solat..tido....ada tu balik terus tido..aku rasa tak larat betul la sejak akhir akhir ni...hmmm

kesimpulannya.. 
nk tak nk aku kena paksa diri jugak..ubah cara hidup...err ada tak yang senasib dengan aku???
ke aku sorang je macam ni?? hahaha sape sape ada tips hebat tu tolong tolong la kongsi...jangan memalu...

8 comments:

melatidaisy said...

salam,

kamu kena kuat dalam mujahadatunnafsi :)

sI tEDI said...

ramai kot mcm tu
jgn kata lelaki. perempuan pun ada

sHaiRA haIFA said...

xde mood 100% ke?

sugar2 kapas strawberry said...

sy rsa jadual sy sama cm awk.

Cik SHiN~JU said...

excercise perlu...sgt perlu...
mkn byk kalau x excercise mmg nak cari 'encik obes' la tu...
tido pun perlu utk rehatkan bdn..so,exceecise jelah yg u kena buat...mkn mcm besa pun ok...

Frodo Baggins said...

mngkin tambah dalam list
jam 5 ptg yg damai
skodeng awek joging kat tasik


hahahhaha


>>___<<

ozzy said...

boleh cuba cara ni..tido kejap time rehat sambil pesan dgn kawan tapau nasi atau roti pun cukup..bdn rasa segar bila blk blh exercise walaupun sikit

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

seluar kah makin kecik???
hahahaha...
;0