Tuesday, July 6, 2010

SANDARANKU



Aku pertahankan hidup ini
Bagai mengengam bara api
Menanti terbitnya mentari pagi
Dengan harapan yang tak pasti


Biarpun hampir terlucut gengaman
Kerana beratnya menggalas bebanan
Namun peganganku tak pernah berubah
Yakinku hanya pada satu arah


Kadangkala air mata ini mengalir
Kerana rintangan tak pernah berakhir
Terasa diri terlalu lemah
Hingga sukar untukku melangkah


Selagi hidup masihku nikmati 
Selagi itu aku takkan berhenti 
Kekuatan hati tetap bersamaku 
Kerana sandaranku hanya padaMu







############################################ 

dah lama aku tak post n3 yg berlebal lama.. kalau ada sape sape perasan la...bulan lepas langsung aku tak post... aku tengok kat simpanan sajak aku..dah tinggal sikit je lagi...sebab bulan 3 aku dah post banyak..bulan tu je n3 aku berjumlah 100 lebih... lepas pada bulan tu n3 aku makin kurang dan kurang..sebab masa tu aku tengah sebok nk masuk kerja...
untuk pengetahuan korang..yg berminat baca sajak / piuisi / pantun / tulisan aku ni la...yg berlebel lama kat bawah tu maksudnya sajak / piuisi / pantun / tulisan aku tu dah lama aku buat..masa aku tengah belajar dulu...aku simpan...banyak la jugak...tapi aku pilih2 jugak masuk dalam ni..sebab ada jugak yang aku sayang nk post, aku tak post...tu untuk aku sorang je..hehe..
kalau yg berlebel baru tu maksudnya aku baru buat ataupun on the spot je aku buat...ok tu je kot...kalau ada apa2 nk tanya jangan memalu nk tnya dan komen/kritik..aku pun tak sempurna kan..ada serba kekurangan..kalau korang kritik boleh jugak aku baiki apa yang tak ok....


wassalam...



6 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sandarkan pada kenangan...
;)

melatidaisy said...

salam,

eh,boleh plak syg nak post..hehe

papepon sy mmg suka karya2 puisi dan kt sini sy dapat baca byk karya puisi,thanks 4 sharing k.teruskan berkarya n good luck~

jemput dtg blog sy,ada award dr melatidaisy utk sahabat2:)

sugar2 kapas strawberry said...

pape pon..sajak para2 ad msud tersirat dan tersurat ;)

Cik SHiNJU said...

sajak ini sgt mmberi motivasi...
kdg2 putus asa jg bila dilanda dugaan...tqvm..

si para para said...

nick irfan..sowi sebab terdelete komen ko..

si para para said...

aku rasa ada masalah la kat n3 ni..