Tuesday, January 25, 2011

MUNIR - UBAT KUAT




satu hari tu..munir pergi jumpa doktor...

doktor: kamu tak sehat ke..sakit apa...

munir: err sehat doktor..cuma saya nak ubat kuat....

doktor: hah ubat kuat??

munir: ye doktor...ada tak doktor...?

doktor: tapi kamu bawah umur lagi...tak elok ambik ubat kuat..

munir: kenapa doktor...?

doktor: ubat kuat untuk orang yang dah kawin je..

munir: takkan nak ubat kuat ingatan kena kawin dulu doktor...?

doktor: ohh ubat tu...



aku pun nak kena cari ubat untuk kuatkan daya ingatan..selalu je lupa....
kat bawah ni ada tip sikit...baca sambil lalu je la ye.hehe


TIP MENGUATKAN DAYA INGATAN

Amalkan Tidur Yang Cukup

Mengawal Tekanan

Berhati-hati Dengan Pengambilan Vitamin atau Makanan Tambahan

Bersenam

Elakkan Kemurungan

Awasi Pengambilan Ubat

Belajar Sesuatu yang Baru

Banyak Membaca

Fokus

Membaca Al-Quran



Kalau nak tahu dengan lebih lanjut dan mendalam boleh la KLIK SINI

18 comments:

zaty luvlianncezzz said...

lain kali ckp biar terang ek kt doc tue.hehe

ubat kuat

kui3

amie said...

kakakakaka

Anitafasha said...

doktor otak kuning. Hikhik

KUREKURE COMEL said...

si para para ni...ishhh2....berangan la ni...hehehe

white rose said...

ahai, munir...munir...
dia kecik lagi,
tapi doktor tu pulak tersasar cerita...

azieazah said...

Alaaa doktor niii... takda ingat benda lain...!

Miecyber said...

Tips berguna...thanks..

Uruguay kawal penggunaan internet

Cik TeN10 said...

ha ha ha tidur yg cukup!..okeh malam ni kena tidur awal! hakhak

M a W a D D a H said...

cakap biar habis...hehe..

kalau sebut jer ubat kuat, pasti org dh pk lain...hihi..

Sunako Nakahara said...

kalau suma ubat kuat kena tunggu kawen dulu..mati la tak berubat saya ni hahahahahahah

salsabila said...

ohh,, patut la saya ni pelupa..selalu sangat kurang tidur..hehehe

biskut said...

wokey..insyaAllah akan dipraktikkan...

ingatan aku pun semkain luput nih..harap2 bukan alzheimer.haha(macam dah tua lak)

cemomoi said...

doktor pon dah tak kuat ingatan yea

Raji berkata said...

haiii doktor ni fikir yg

Raji berkata said...

haiii doktor ni pk bukan2 ;D

Wahidah said...

hehehe..senyum smpai ke telinge..

again tips yg berguna..

syukran..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kene kuatkan daya ingatan gak nieh....

Miss Yaty said...

thanks sebab bagi kuat ingatan tu..sebab miss yaty memang sedang cari tips macam ni ;)