Tuesday, January 25, 2011

TENANG


penat.....
sakit urat...
mana tak nya.. main futsal separuh mati..
bersenam tak, apa tak terus main..

aku baru balik...
tadi main dengan team cekgu, team klink, team budak wakil sekolah...
baru aku tahu..
aku nak wakil kampung pun tak lepas...

sambil tengok kat perut..
aku muda lagi..
tapi nape macam orang dah 40 ke atas..
patut la berat je aku nak lari..

tapi ok la..
untuk permulaan.
keluar peluh..
bakar lemak..
buang kolestrol jahat...

tadi ada satu ensiden
legamen budak tu terpelewoks...
err terpelewoks tu bahasa apa eh?
aku hentam je.hahaha
tapi kesian jugak dia..
tak boleh jalan dengan ok..
nak dua tiga minggu jugak tu rehat..

kesimpulannya..
tiap apa yang kita buat,
kena hati hati..
dalam tengah tengah suka,
datang sedih dan sakit..
tak nak la macam tu..
mintak di jauhkan..

korang pun..
kena rajin rajin bersenam
Kementerian Kesihatan Malaysia pun ada cakap..
kena bersenam..
kat malaysia ni ramai orang yang obes..
tak baik untuk kesihatan..

oh baru aku sedar
aku meleret leret malam ni..
aku nak mandi..
semayang...
lawat blog orang..
tido....

terima kasih sebab sudi lawat blog aku..
aku sangat hargai..
serius...
aku benar benar maksudkannya..

ok aku nak berhenti..
dah meleret leret ni...
makin panjang.
titik.




Jul 019

40 comments:

KUREKURE COMEL said...

si parapara berlari lari sambil membuat aksi mengendong perutnye..perrhhh...hahahaha


gurau geng...hikhikhik

Dewi Batrishya said...

It's good tht you can find peace in the simplest task in life.. :)
God BLess.. :)

biella93 said...

jage kesihatan tuh okey . bersenam la selalu :)

Cik TeN10 said...

ligamen terkoyak sakit tu!..my friends ade jgak cmtu..ade yg smpai kena wt operation..so berhati-hati

Hunny said...

Wah! Main futsal.. saya tak pernah main, tapi sungguh teringin...:)

biskut said...

terpelewok...?erkk...belasah jer bro,janji sampai pada tujuannya.haha

main futsal kena pandai kuasai bola,dan jangan bola kuasai kita.

Wahidah said...

bersenam baik tuk kesihatan..tp kalo bole hati2 la kalo bole tk nak la dpt sports injury..

NAJ HEBAT said...

bersenam gak ni.

Blogwalking. Berpeluh ketiak.

haha. sudah!

Raji berkata said...

huhu lepas ni ak nk pergi jogging lah tiap2 malam xD

Miss dorayAki said...

terpleot ke? haha

white rose said...

terpeleot?
ejaan yg berbeza- beza...
tapi membawa maksud yg sama...

dah lama tak bersukan, sejak mak sakit ni duk umah je la...

"MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..."

Anitafasha said...

Ok da, gi mandi sekarang. Bucuk!! Gi solat n tido tak payah tgk blog orang. Mesti da penat gile ni.

Cik Miera said...

wah rajin bersukan..bagus2..hihi
majulah sukan untuk negara.hohoho

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

senaman bg badan sehat...
gud2...

penaberkala said...

terpelewot tu apa?
terpeleot eh? haha
uish, ganah sgt tuh main

Sunako Nakahara said...

Futsal is fun indeed. :)

Farhan Zulhusmi said...

owh...dah lama xmaen futsal...kaki xmengizinkan lah...patah...tapi insyaallah peluan tu akan dtg suatu ari nty...amin...

Miss Yaty said...

hihi..awal semput ye...tak pe permulaan untuk sihat...lepas ni kena selalu turun padang lah ;)

E.d.Y said...

lama xmen futsal sejak habis belajar..huhu

cik fiza said...

bersukan bsungguh2..
sy pn tgh training hehehe
tp btul ckp incik para2..
kena hati2 sbb takut lebih mudarat dari manfaat..

salam kenal2..

azieazah said...

Terlalu ghairah sangat ler main bola tu sampai lupa bila kali akhir turun padang..

Padah, urat semua terkejut.

Berurutlah nampaknya.

Lain kali main tinju tomoi plak yaaaa... > nasihat niii...hahahaha

Hanis Azla said...

mmg kena jaga kesihatan.. keselamatan masa bersukan dan berrekreasi pun kena jaga juga kan..

- zuriey - said...

bersenam jalan kaki pergi balik kerja

Wuucin Kimora said...

Go para! Go para! nk jd cheerleader die buleh? huhuhu...

fairuzhani said...

siyesli aku tak pandai main futsal. hahaha

ch!natsu said...

suka2 pun kene berpada2 rite?
thanks.. =)

NICK IRFAN said...

lps ni kena selalu bersenam la... risau plak aku

yusuf said...

salam bero,

jg kesihatan sebb kesihatan tu aset yg bila2 boleh susut nilai kalau tk jg

utk aku jugk khususnya

LiFe KaMi said...

dah lama tak main futsal..
mesti pancit kalau main ni..huhu

Suhami Ahmad said...

atok nak main futsal.....tapi atok kaki bangku

Raji berkata said...

hahaha aku pun dh lama xbersukan oh =.="
kalau tros2 men futsal mngkin bole bertahan 5 minit je kot
hahaha

si para para said...

kurekure comel..

hehe nampaknya kena kurangkan sikit berat perut nih..

si para para said...

cik ten10

memang sakit..
mintak jauh la dari semua tu..
semua kena hati hati kan..

si para para said...

NAJ HEBAT

hehe kurang la lemah kat ketiak tu nanti...

si para para said...

white rose

apa apa pun kena bersukan jugak.
seminggu sekali pun dah ok...
setangah jam sehari pun ok..hehe

si para para said...

anitafasha

hehe baik boss!

si para para said...

cik fiza

betul betul betul...
kata melodi kurangkan kontroversi
tingkatkan prestasi.hehe

:)

si para para said...

azieazah

wah main tunju tomoi...
K.O la nampak gayanya.hehe

si para para said...

ch!natsu

right right..hehe

si para para said...

nick

betul tu nick..
utamakan kesihatan..