Wednesday, February 9, 2011

MIMPI YANG TAK SEMPURNA



saat yang melangkah pergi bagaikan terhenti..aku terpaku terpana terdiam kerananya...jasad di sekeliling bergerak pantas tanpa menghiraukan aku yang masih mencari arah..aku terkebil kebil memerhati tingkah laku manusia..lantas aku terfikir dan cuba mencungkil rahsia apa yang sedang mereka fikir..apa yang mereka rasa..apa yang mereka lihat..apa yang mereka dengar..agar aku tahu apa yang membuatkan mereka gembira tertawa..aku keawan awangan dan ingin bersama mereka bergembira..sehinggakan aku terlupa..ada dinding pemisah antara aku dan dia...

aku masih memerhatikan jarum saat di dinding...beku dan kaku persis tiang lampu..aku resah dan gelisah..hari hari begini begitu merangkak untuk pergi..memang benar...saat gembira begitu cepat berlalu bagaikan pelangi petang...aku rela...kerana aku hanyalah pelakon di pentas sebenar..sebarang kesilapan akan menghukum diri aku sendiri...mungkin ini masanya untuk aku hargai masa yang jarang aku hargai..

nafas ini di helai panjang...mata ini asyik melilau mencari sudut pandangan..dan lagi aku menatap jarum saat itu..bagaikan mimpi...sesaat pun tidak berdetik...dalam kehampaan itu aku terdengar satu bisikan yang selalu aku dengar...sayup kedengaran tapi cukup jelas..


weii dah pukul 5 lebih ni...jam tu kan rosak...tak nak balik lagi ker.....


Aku:....@#$$$##..??



p/s: malam ni aku nak bermimpi dengan nikon lagi..oh indahnya..

13 comments:

ghost writer said...

apakah kau perlu membaca pemikiran mereka untuk tahu kelakuan mereka..jangan,nanti kau akan jadi psiko..

setiap kesilapan pasti terhukum..ayat yang sangat aku geruni.

Cik SHiNJU said...

Mimpi Nikon..alalal..nak join gak..
heheh...

cemomoi said...

kalu tido time keja kang mampuih dikejakan dek orang

NICK IRFAN said...

misteri la entry ko ni

zulkbo said...

salam..
kalau ada duit beli je
nanti kempunan pulak..
he he

Nadia Mashuri said...

tak ada yg sempurna..

Kakzakie said...

Salam si para-para,

Bila mata buntang memandang tanpa maksud dan tujuan akhirnya waktu terasa bungkam sedangkan putaran waktu mentari mengundur pergi tidak disedari. Tidurlah di pejabat sendiri. Hehehe....

white rose said...

hahahaha...

bagus punya jam...
aku ingat elok jam tu terus mcm tu...

tak payah ganti bateri, dapat kau jadi pekerja yg dedikasi & keje lebih masa...

e. indah said...

aku pernah keluarkan bateri jam dan melihat ia berhenti berdetik ..aku ingat aku rasa puas melihat jarum jam tidak bergerak....tapi, dalam aku membodohkan diri, aku sedar masa ilusi berdetik tanpa henti dan aku membuang masa beranggan2 mengkakukan sesuatu yang azali

KUREKURE COMEL said...

doc ada pesakit tu....amboi jauh mengelamun...hehehe

Penyair Senja said...

adesssss...kisahnya...sudah ada feel tadi....yg last tu kacau laaaaa....kikikikikikikikikikiki...;)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

xkan nak mimpi lagi...
jadikan kenyataan la..

cik fiza said...

kuang kuang kuang....
bagusnye dh pukul 5 tak mau balik lg.. rajin sungguh bekhidmat :P