Thursday, May 26, 2011

SEHARIAN HARI INI DAN SEMALAM

sekadar hiasan

semalam, aku ke kuatan. cari kasut untuk kawan aku. dia nak pakai masa kawin. kasut untuk hari bersejarah memang susah untuk di temui bukan? tiga empat tujuh buah kedai aku dengan dia pergi.tapi hampeh. satu pun tak berkenan. kasut yang dia nak tu tak ada. 

last last dia beli kasut kat kedai yang pertama kitaorang pergi. oh inilah namanya jodoh. ok habis cerita pasal kasut.

esok pagi aku kelam kabut nak pergi kerja. dah la terlewat bangun, aku cari kunci kereta tak jumpa jumpa. ahh sudah. time macam ni la nak hilang. hampa, memang tak jumpa. aku pergi kerja jalan kaki. tapi sekurang kurangnya dapat la jugak bakar kalori di pagi yang indah. 

masa rehat aku balik rumah kejap. cari kunci kereta. aku try buka pintu kerata. tak berkunci. eh macam mana boleh tak berkunci ni. gila..gila..memang gila.. ke hulu ke hilir aku cari. tapi tak jumpa. aku cari dalam bilik.. tak ada jugak.. ahh biar la..kunci spare? ada kat kampung.. memang saje je aku cari penyakit ni.. aku rehat.mandi semayang.aku keluar rumah..cari sekali lagi..akhirnya..ting!! kat sini rupanya..di celahan rumput hijau,terselit dikau.syukur.tamat bahagian ni..

 dan tadi..beberapa jam kebelakang..kawan aku yang lain pulak, ajak pergi  makan. aku ikut je la.. tapi..jeng jeng jeng.. nah kau..dia bawak aku pergi dengar ceramah pasal MLM.. ahh buang masa betul la malam ni.. tapi kan...tak patut la..dia cakap nak pergi makan. tapi melencong ke lain.. siyes aku tak suka macam ni..

 emm penutup.. aku harap korang semua sehat hendaknya.. aku banyak menulis sekarng ni kan.. idea? hmm bukan tak ada idea untuk tulis puisi, pantu dsb, cuma..ahh biar la.. sampai masa aku post jugak.. harap ada yang sudi baca.. 



sebulan income dapat 30k..korang tak nak ke? haha


27 comments:

HEROICzero said...

paling celaka memang lah. kawan2 lama tak bertegur, hilang jejak, tiba2 dtg balik ajak minum2. bila sampai, dibuka semua cerita bisnes mlm.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sape la xnak 30k kan...

Wuucin said...

ce ketuk ceketuk je org tu.. hahahaha..

para2 wuucin tunggu syair yg puitis :)

ASaDa RyutaRo said...

macamana la kunci tu boleh ada kat celah2 rumput. aneh..

best ceramah MLM. 'tangan ke dada mata ke atas'

Wahidah said...

alahai mcm mn bole cuai gitu..byk sgt benda dlm pikiran ne yea...


part MLM tu..sgt tk best okeh...dgr 30 k sebulan..pergh..tp hakikatnyaa..................

yusuf said...

salam

pernah kena dgn kwn mcm tu. lebih bengang bile brader yg bg ceramah MLM tu bgtahu,

"nk tarik prospek senang. org melayu kalo ajak mkn2 free laju la..."

LiFe KaMi said...

tak sangka boleh jumpa kat rumput, Alhamdulillah doa dimakbulkan..
MLM mmm ingat da pupus, apa2 pun yg penting usaha klu tak kerana usaha tkkn mudah mendapatkan wang..

EZAN IDMA said...

mlm pembohong. haha. masih ada yg sudi baca :)

Cik TeN10 said...

cri kasut kwn nk kawin ? bila nk cri ksut sdri plak ni ?? hihi O.o

ishkk3.. kesian2.. tp mmg sali mcm tu.. bnda yg kita xcari tu bersepah2 dpn mata tp yg kita crik xjmpe plak..

emm xsuka jugak.. dh kena skali kompom sy xcya lg mmbr tu..

ohh sihat2 aje.. hihi

woww !! 30k !! byk tuu.. nk ciket ! hihi

nurkass said...

aha..
cetusan rasa lah ni ye..hehe
tapi takpe..menarik..:)

si para para said...

@HEROICzero

hehe tu la...
tapi lepas ni kena beringat.
kalau kawan yang sebelum ni timbul tenggelam datang ajak belanja makan, kena fikir dua kali..
bukan nak fikir buruk, tapi waspada tu lebih baik kan..

si para para said...

@♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

tu la ceroi.,.
tap dapat 30k..dengan makan duit orang bawah, rasa tak senang duduk jugak..
baik ada 3ringgit duit hasil titik peluh kita dari dapat 30k atas usha orang lain.hehe

si para para said...

@Wuucin

hehehe wuucin..kita bakoo..

:)

si para para said...

@ASaDa RyutaRo

mesti jatuh masa cepat cepat nak pergi ke kuantan tu..
tak sangka dapat jumpa..
ni la namanya jodoh kan.hehe


betul tu..best sangat.
'tangan ke dada mata ke atas'

si para para said...

@Wahidah

emm ungkin jugak... lagi pun masa tu tengah nak cepat cepat keluar..
kelalain sendiri..

30k..tapi hakikatnya..........

si para para said...

@yusuf

betul tu...memang senang..
ajak makan kita on je...

macam pancing ikan jugak la..

tuscania9_gal said...

saya dh 2 kali terkena dgn org yg sama.. janji nk belanja makan rupanya pi umah upline.. sgt keciwa huhuhu.. nape kehidupan kita ni suma berkisar duit je ke sampai nk wat suma benda cmtu ek huhuhu~~

ada tag untuk kamu di blog sy :)

p/s: mmg jodoh telah ditetapkan.. kita tunggu berdoa dan berusaha.. mulut org mmg ssh nk tutup.. :)

si para para said...

@LiFe KaMi

:)


tu la..
time sesak ni la diaorang datang..
janjikan pulangan yang lumanyan...
bila gelap mata senang je nak terima.
tapi bila kail dah di mulut,apa faedahnya..

si para para said...

@EZAN IDMA

hehe btul tu..
tapi agak kasar sikit la..

:)

si para para said...

@Cik TeN10

kasut sendiri? hehe
teringin jugak..kawan kawan ramai yang kawin thn ni..rasa macam ketinggalan pulak bila kita je yang bujang.

betul..bila benda tu tak ada baru kita cari kan.kalau ada kita tak cari pulak.hehe

nah 3hinggat.. main jauh2 ye...hihi

si para para said...

@nurkass

rasa yang berwarna warna..hehe
:)

Kunang-Kunang said...

Akak pun kena hari, kunci hilang. Jeuoh mncari.

Semoga Para sihat selalu.

cemomoi said...

untung dapat 30k, yang kita ni ko 3x dengan derek seling

si para para said...

@tuscania9_gal

betul tu...
sebab duit atau harta benda tu nampak di depan mata.
dosa pahala tak nampak.
sebab tu la sedap je buat dosa ke apa ke..
kalau tuhan bagi cash baru la ramai yang nak sedar.

si para para said...

@Kunang-Kunang

:)
harap kak pun sehat selalu..
sentiasa dinaungiNya..

Adah..oh, Adah.. said...

jengok la blog kiter..

si para para said...

@Adah..oh, Adah..

:)