Wednesday, June 8, 2011

AKU BUKAN UNTUKMU




lihat mata hitamku
ada dirimu di situ
tak sejernih dahulu
pudar seperti aku

jatuhkan pandanganmu
pejam rapat derita itu
biar angin bayu bicara
tenanglah seketika

kini terbit cahaya
ayuh bangun segera
kita lari kesana
mengejar yang kau cinta

tinggalkan aku di sini
rebah seorang diri
capai segala cita
yang pernah kau cerita

usahlah kau peduli
aku masih di sini
asalkan kau bahagia
aku pasti gembira

lihat senyuman ini
lihat juga di dalam hati
kau tahu aku tersiksa
tapi itu tak mengapa

jangan kau berduka
andai jatuh semula
larilah kau berlari
kejarlah yang kau impi

aku tetap di sini
masih teguh berdiri
hinggalah suatu hari
aku pergi seorang diri


aku adalah aku, dan dia adalah dunia......

13 comments:

Faaein Talip Roy said...

aku juga di sini..
menanti hingga nafasku mati..

dunia semakin 'sakit'
sedihkan...

lama tak mai sini.. apa habaq inche para-para?.. =]

si para para said...

@Faaein Talip Roy

sakit dan tua..
tapi kita masih lagi lena..

baik
:)
harap kamu pun sama...

Anonymous said...

one day we're the one who'll be leaving this world.
btw.
this one is nice written.
:)

si para para said...

@chemay

tQ cik chemay
:)

Unknown said...

dunia semakin penat. :)

si para para said...

@EZAN IDMA

kita pun seharusnya merasa penat buat kesilapan.betul x.
:)

Ocin Chee said...

:) .....

white rose said...

aku tetap datang sini,
walaupun jarang sekali...

takkan pernah aku lupai,
kenangan yg mengajar seribu erti...

kau umpama duri,
adakalanya menyenangkan hati...

bukan aku mau sembunyi,
tapi untuk muhasabah diri...

apakah kau sehat kini?
adakah kau sudah senyum kembali?

lepaskan apa yang terjadi,
jangan biarkan ia menjadi mimpi ngeri...

wahai pujangga hati,
selama beradu sambil bermimpi...

qamarguyz said...

salam ziarah..
wahH..amat mendalam ni..
tak sangka ianya analogi antara kamu & dunia..NICE =)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

pic atas itu menceritakan segalanye...

kelibat said...

hoh.

Cik TeN10 said...

ske pic tu !! ^^

KUREKURE COMEL said...

asal melihat dia tersenyum...itu sudah cukup kan.....




smile....