Sunday, February 20, 2011

MIMPI INDAH SUDAH BERAKHIR



kini pertandingan telah bermula walaupun loceng "mula" belum lagi di bunyikan... setiap detik kini tidak lagi tersisi..di media arus perdana sering di putarkan baikt bait indah... senyum mesra dan rasa senang hati sesetengah orang upahan bagi mengaburi mata juri... namun pihak lawan masih lagi menikus.... hilang dari pandangan kaca mata arus perdana...

tapi hakikatnya pada dunia realiti, pihak lawan yang sedang bertungukus lumus bermatian matian... mengerah keringat.. walau kurang di prosmosi dan di publikkan...mereka tetap bersemangat waja... hati jitu mereka tak pernah puas untuk melawan... biarpun di sekat kebebasan dan kekurangan nilai mata wang..namun itu bukan batu pengahalang...kerana semangat itu yang utama..ikhlas untuk apa sahaja.. kebatilan harus di hapus segera.

namun di mata kita tiada satu pun asas yang di bawa oleh lawan... tiada satu kemudahan dan kesenangan yang di jamu... melainkan hancur... rosak.. ibarat labu yang di korek korek pada hari hollowen... itu cerita mereka...cerita dari mulut dua orang yang sering muncul dan menggangu kita saat kita menonton cerita kegemaran... penyebar fitnah... tertipukah kita? atau kepala ini mengagguk kencang seperti pokke, binatang mahal yang berharga tinggi..

siren amaran kini berdentum kuat sekali... seluruh pelusok negeri berputar putar di kelilingi... semuanya mereka di tabur janji... berjuta juta menjadi buah mulut orang kampung... sedangkan pihak lawan sering di perbodohkan..di canang cerita yang tidak sedap di dengar..tidak enak di pandang.. tidak logik untuk di fikirkan...dan kini sedang berlangsungnya cerita yang flop flip... para hakim pun pening di buatnya... 

tak tahu? tak pernah dengar? tak faham? oh lihatlah... ada lagi yang masih di tidurkan... realitinya kini waktu malam..yang enak di peluk kekasih hati...yang nikmat jika bermimpi..tapi sedarlah..kini sudah tengahari... waktu untuk kita bangkit dan melawan... bukalah minda seluas dunia... agar kita tidak lagi di perbodohkan seperti tahun 80 an...

lihat di sana sini di setiap penjuru dunia...ada sahaja "orang gila" yang merusuh.. ada sahaja "orang biadap" kejalan raya...ada sahaja "anak kecil" bermain apa... mengapa? tidak amankah hidup mereka di ulit janji.. tidak lenakah hidup mereka di belenggu hutang.. tidak selesakah mereka bila tiada tunai untuk di gunakan.. tidak waraskah mereka di bebankan hidup...merempat di tanah sendiri... habis mengapa mereka harus berdiam??


p/s: geli hati melihat anak bangsa begitu teruja berjudi nasib di mentor 5...

22 comments:

Penyair SenjA said...

tak kecik hati laaaaa...yg u tag i pun tak buat lagi...nanti orang buat eeeekkk...;)

Wuucin Kimora said...

drama :)

ghost writer said...

mungkin mereka masih percaya pada ketentuan nasib mereka sendiri...

si para para said...

@Penyair SenjA

hehe ok2...menanti dan menunggu..

si para para said...

@Wuucin Kimora

raja drama :)

si para para said...

@ghost writer

mungkin...

ATikah Mustapa said...

drama semat2a2

A.s.t.i.n.a said...

PRU hampir tiba.. Undi adalah rahsia..

rizwan's sweetheart said...

tiarap peluk bantal fda tengok mentor... lawak ahhh... tak leh handle laki menangis sebab tak terpilih...

jemput singgah blog fda... pompuan mesti kena pakai kain batik ke?

LiFe KaMi said...

pilih lah yg layak dan adil..
mentor kali ni mmg klakar le mcm2 gelagat ada,mmg skang ni ramai yg suka menjadi popular tk mcm dulu yg lebih pemalu..

shameel Iskandar said...

Moga-moga org2 kita buka mata dan buka minda dlm PRU nanti. biar org kita cerdik menilai sblm memberi undi.

Undi menganugerahkan pahala, jika diberi kepada pihak yg ingin melaksanakan keadilan dan mendaulatkan agama Allah. Nmaun undi menjadi dosa kalau diberi kepada pihak yg membelakangkan hukum Allah.

mahfudzah said...

zaman sekarang...

Cik SHiNJU said...

Politik tidak kotor...
Mereka yg mempergunakan politik utk kepentingan peribadi dan berpolitik secara tidak beretika la yang membuatkan politik kelihatan kotor...


Mentor tu mcm mangkuk hayun! :P

ch!natsu said...

geli hati..?
aku kesian.. hurm..

si para para said...

@ATikah Mustapa

drama king.

si para para said...

@A.s.t.i.n.a

buat pilihan yang tepat..

si para para said...

@rizwan's sweetheart

tu la realiti..terkejar kejar dunia glemer..hiburan yang mengundang padah.

si para para said...

@LiFe KaMi

pilihan di tangan kita...gunakan kuasa memilih...kelak jangan menyesal..

si para para said...

@shameel Iskandar

betul..kita sepatutnya tidak main main soal mengundi..kerana dengan undi kita, ia akan menentukan siapa pemimpin kita.andai pemimpi itu ok, maka ok la kita.kalau buruk,buruklah kita.
dan jangan lupa..di sana sedang menanti.

si para para said...

@mahfudzah

akbir zaman.

si para para said...

@Cik SHiNJU

betul tu cik yun...
mereka yang mengotorkan tangan mereka sendiri..



mentor tu mangkuk tandas.

si para para said...

@ch!natsu

"geli hati"